سهامدارن بانک‌ها باز هم به صف شدند


سهامدارن بانک‌ها باز هم به صف شدند

در معاملات بورس تهران امروز بانکی‌ها شاهد رشد قیمت‌ و صف‌های خرید بودند. در عین حال گروه محصولات شیمیایی و نفتی‌ها بار دیگر روند کاهشی را ادامه دادند و به افت شاخص کل دامن زدند.

سهامدارن بانک‌ها باز هم به صف شدند
به گزارش ایران اکونومیست، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۵۳۲ واحد افت کرد و تا رقم ۱۵۴ هزار و ۵۰۵ واحدی پایین رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۲۳ واحد کاهش در تراز ۲۶ هزار و ۶۱۲ واحدی نشست.
شاخص آزاد شناور نیز با ۱۱۶۷ واحد کاهش رقم ۱۶۶ هزار و ۳۸۱ واحدی را دید و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۱۱۹۲ و ۳۱۹۸ واحد افت کردند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش و نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب با ۳۴۲، ۲۱۷، ۱۸۲ و ۱۶۳ واحد تاثیر کاهنده شاخص‌های بازار را تحت تاثیر قرار دادند.
اما در طرف مقابل بانک ملت، گروه مپنا و سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر یک به ترتیب با ۱۲۳، ۱۰۳ و ۹۲ واحد تاثیر افزاینده سعی کردند از کاهش شاخص‌های بازار جلوگیری کنند.
امروز بانکی‌ها برخلاف جریان کلی بازار با رشد قیمت مواجه شدند و تعدادی که در شاخص کل تاثیر افزاینده داشتند صف‌های خرید را شاهد بودند به طوری که بانک ملت در آخرین قیمت معامله نزدیک پنج درصد رشد کرد. بیش از ۹۱ درصد از خریدهای این نماد توسط حقیقی‌ها صورت گرفت.
اما در گروه محصولات شیمیایی اکثر سهم‌ها روند کاهش قیمت را تجربه کردند که از جمله آنها می‌توان به پتروشیمی غدیر، پتروشیمی خارک، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی آبادان اشاره کردد.
اما در طرف مقابل تعدادی از نمادها در این گروه از جمله بین‌المللی محصولات پارس، نیروکلر با افزایش قیمت مواجه شدند. البته جو کلی در این گروه کاهنده بود.
دیگر گروهی که با کاهش قیمت شدید مواجه شد فرآورده‌های نفتی بودند به طوری که پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت لاوان تنها تعدادی از نمادها بودند که بیش از چهار درصد افت قیمت را تجربه کردند.
همچنین گروه خودرو و ساخت قطعات نیز روند آرام افزایش قیمت را تجربه کرد. بسیاری از نمادهای این گروه حدود یک درصد رشد قیمت را شاهد بودند. ارزش معاملات این گروه به حدود ۲۹ میلیارد تومان رسید.
ارزش معاملات بورس تهران عدد ۴۰۸ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. تعداد معاملات نیز به رقم ۹۱ هزار و ۴۱۵ رسید.
آیفکس نیز با ۱۱ واحد کاهش به رقم ۱۷۸۰ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۲۶۵ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات عدد ۴۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج