داروی «زایبرون» ایرانی رقیب آمریکایی اش


داروی «زایبرون» ایرانی رقیب آمریکایی اش

داروی خوراکی «زایبرون»، برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات، در داخل کشور تولید شده و توانسته است رقیب نشان (برند) اصلی دارو که ساخت آمریکا است، تلقی شود.

داروی «زایبرون» ایرانی رقیب آمریکایی اشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران؛ دبیر این انجمن در حاشیه مراسم معرفی داروی «زایبرون»، از سرطان پروستات به عنوان شایع‌ترین سرطان در مردان نام برد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با پیشرفت و توسعه صنعت داروسازی درمان دارویی بیماران مبتلا به سرطان پروستات نیز از وضعیت بهتری برخوردار شده است.

حسین فودازی با عنوان این مطلب که با استفاده از درمان دارویی، امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان پروستات افزایش یافته است، افزود: داروی خوراکی زایبرون کیفیت زندگی این بیماران را بالا می‌برد.

وی با اشاره به این مطلب که داروی زایبرون جز دارو‌های هورمونی است، تصریح کرد: این دارو به عنوان درمان جدید در کشور تولید شده است.

دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران خاطرنشان کرد: استفاده از این دارو حتی در مراحل پیشرفته سرطان پروستات باعث بهتر شدن زندگی بیماران می‌شود.

مدیر عامل شرکت تولید کننده داروی خوراکی «زایبرون»، در توضیح روند ساخت این دارو در کشور گفت: تیم تحقیقاتی ما ۳ سال تلاش کرد تا توانست این دارو را که مشابه نشان اصلی آمریکایی است در داخل کشور تولید و وارد بازار دارو کند.

نیما سپهری افزود: این دارو خوراکی و بسته‌های ۱۲۰ عددی است و بیمار باید روزی ۴ عدد از این قرص‌ها را مصرف کند.

وی گفت: برای کنترل بیماری سرطان پروستات، افراد مبتلا باید هر ماه از این دارو استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت تولید کننده داروی «زایبرون» در پاسخ به این پرسش که آیا مواد اولیه تولید این دارو در داخل تهیه شده یا وارداتی است، افزود: با توجه به اینکه این دارو مولکول جدیدی است که به تازگی وارد بازار شده است و در نتیجه تولید کننده داخلی امکان ساخت ماده اولیه آن را ندارد، ما براساس فرمولاسیونی که در داخل انجام داده ایم، توانستم ژنریک این دارو را تهیه کنیم.

وی درباره اینکه این دارو تحت پوشش بیمه قرار دارد یا خیر، گفت: متأسفانه اکنون این دارو تحت پوشش بیمه نیست، اما امیدواریم سازمان‌های بیمه گر از این نوع دارو‌ها که برای بهتر شدن کیفیت زندگی بیماران بسیار مفید است، حمایت کنند.

سپهری افزود: بیمارانی که از داروی زایبرون استفاده کردند، کیفیت زندگی آن‌ها بهتر شده است.

همچنین رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران در ارتباط با روند درمان سرطان پروستات و تشخیص آن در کشور گفت: دارو‌هایی که برای پروستات استفاده می‌شود بسته به اینکه ضایعه بیماری در چه مرحله‌ای قرار دارد متفاوت هستند.

محمدرضا قوام نصیری افزود: درمانی که ما در کشور برای سرطان پروستات انجام می‌دهیم بیشتر سمت و سوی شیمی درمانی دارد و کمتر از رادیوتراپی استفاده می‌کنیم.

وی با عنوان این مطلب که روند درمان بیماران مبتلا به سرطان پروستات از وضعیت خوبی برخوردار است، تأکید کرد: چنانچه در مراحلی که جراحی و رادیوتراپی با استفاده از اکسترنال یا براکی تراپی مورد توجه قرار گیرد در خیلی از موارد احتیاجی به شیمی درمانی نخواهد بود.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: روند تشخیص سرطان پروستات در کشور خوب است، اما به آن صورت که در کشور‌های خارجی کار غربالگری انجام می‌شود، ما هنوز نتوانسته ایم غربالگری را به صورت کامل در کشور انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟