تملک اراضی محدوده باغ موزه دفاع مقدس فارس با جدیت دنبال شود


تملک اراضی محدوده باغ موزه دفاع مقدس فارس با جدیت دنبال شود

شیراز- ایرنا- سرپرست استانداری فارس گفت: تملک اراضی و زمین های محدوده باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس فارس در دست ساخت در شیراز با جدیت دنبال شود.

به گزارش ایرنا،یدالله رحمانی شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شیراز افزود: ضرورت دارد که دستگاه های خدمات رسان و اجرایی از جمله شهرداری شیراز و راه و شهرسازی فارس به این کار وارد شوند و هر یک بخشی از کار را مدیریت کنند.
وی، حفظ ارزش های دفاع مقدس را یک وظیفه ملی و اجتماعی دانست و ادامه داد: حفظ آثار دفاع مقدس هدفی بسیار ارزشمند است و ما باید برای آیندگان فضایی را فراهم کنیم که بدانند برای حفظ کشور چه جانفشانی ها و از خودگذشتگی هایی شده است.
رحمانی اضافه کرد: از آنجا که تملک یکباره فضاهای محدوده مرکز فرهنگی دفاع مقدس فارس شامل زمین، واحدهای تجاری و منازل مسکونی زمان بر است و نیاز به اعتبارات بسیار دارد، بنابراین باید با اولویت بندی این کار انجام شود.
او اظهار داشت: در گام نخست تملک تدریجی بخشی از واحدهای تجاری این محدوده با مساحت تقریبی 320 متر مربع آغاز شود و این کار در سال آینده نیز با سرعت بیشتری ادامه یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که شهرداری شیراز در زمینه مسائل مالی و اعتباری دارد، تملک این اراضی و واحدهای تجاری و مسکونی اطراف مرکز فرهنگی دفاع مقدس به تنهایی و به یکباره از عهده شهرداری خارج است.
سید احمدرضا دستغیبب افزود: شهرداری شیراز در برخی ماه های سال حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز با مشکلاتی مواجه می شود که در این شرایط امکان تحمیل و وارد آوردن یک هزینه دیگر به هیچ وجه وجود ندارد و در بودجه سال 98 شهرداری هم قابل گنجاندن نیست.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس هم گفت: در بحث اجرایی و ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان به نظر می رسد عزم و اراده جدی وجود ندارد و انتظار است که دستگاه ها با جدیت بیشتری پای کار بیایند.
حمیدرضا گرامی افزود: استان فارس هم از نظر ایثارگری و هم گردشگری دارای ظرفیت و جایگاه قابل توجهی در کشور است و تکمیل و توسعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شیراز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: تملک زمین ها و واحدهای مسکونی و تجاری که برای توسعه این مرکز انجام می شود متعلق به شهرداری شیراز خواهد بود و ما به دنبال هیچگونه زمینی در این بین نیسیتم.
وی ادامه داد: مجموعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس شیراز دارای بخش هایی از جمله یادمان شهید دوران و شهدای گمنام، سالن نمایشگاه اصلی، آمفی تئاتر روباز، مرکز اسناد، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان اداری و گالری است.
او اظهار داشت: مساحت عرصه این مرکز 16 هزار و 200 مترمربع است که برای تملک و اجرای آن 80 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
اطراف مجموعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس شیراز، مغازه های برجا مانده از میدان قدیم تره بار وجود دارد که برخی میوه فروشی و برخی فروشنده وسایل دفع آفات نباتی هستند.
6122 /1876

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد