10 کافه دانشجویی تهران


کافه دانشجویی ، فصل پائیز شروع خیلی از اتفاقات مهم است از جمله شروع سال تحصیلی جدید، شروع کلاس‌های درسی و جمع شدن دانشجوها در یک کلاس درس. این سال‌ها می‌گذرند و از آن فقط و فقط خاطراتش می‌ماند و بس. خاطرات سر کلاس، خاطرات سلف دانشگاه، خاطرات چای و قهوه‌های بوفه دانشگاه و خاطرات […] نوشته 10 کافه دانشجویی تهران اولین بار در جاهای دیدنی ایران....

کافه دانشجویی ، فصل پائیز شروع خیلی از اتفاقات مهم است از جمله شروع سال تحصیلی جدید، شروع کلاس‌های درسی و جمع شدن دانشجوها در یک کلاس درس. این سال‌ها می‌گذرند و از آن فقط و فقط خاطراتش می‌ماند و بس. خاطرات سر کلاس، خاطرات سلف دانشگاه، خاطرات چای و قهوه‌های بوفه دانشگاه و خاطرات دورهمی. یکی از اتفاقات خوشی که در دوران دانشجویی می‌افتد پیدا کردن هم کلاسی و دوستانی با خط فکری تقریبا مشترک است و دانشگاه بستری می‌شود برای معاشرت بیشتر و گسترش روابط اجتماعی.اما معمولا دانشگاه امکانات مناسبی برای دورهمی های دانشجویی فراهم نمی‌کند و این اتفاق بیشتر در کافه‌های شهر می‌افتد. کافه‌هایی که می‌تواند محل دورهمی دانشجویی، درس خواندن گروهی، بحث و هزار اتفاقی باشد که توسط دانشجویان رقم می‌خورد.

اما چه کافه‌ای می‌تواند فاکتورهای مهم دانشجویی را داشته باشد تا به قولی پاتوق دانشجویان شود؟

۱- اولین و مهمترین نکته در این قضیه خوش قیمت بودن منوی کافه باشد یعنی قیمت آن کافه به جیب دانشجو بیایید و منو تا حد امکان دانشجویی باشد.

۲- بعد از آن امکانات اتصال به اینترنتش خوب باشد چون جمع دانشجویی بدون امکان اتصال به دنیای مجازی تهی می‌شود.

پربازدیدترین ها:

۳- نزدیک بودن به دانشگاه و محل تحصیل تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوان یک جمع دانشجویی را متقاعد که ادامه بحث و دورهمی را در کافه گذراند.

۴- فضای کافه است که هم آمادگی پذیرش حداقل چندین گروه دانشجویی پر سروصدا را داشته باشد و هم در فصل امتحانات امکان مطالعه و رفع اشکال گروهی را.

۵- در آخر هم محدودیت زمانی برای نشستن نداشته باشد و وسط گپ و گفت کسی نیاید بگوید که ممنون می‌شویم با یک خداحافظی کافه و کافه نشینان را خوشحال کنید.

در زیر به معرفی بهترین کافه دانشجویی از نظر شما کاربران پرداختیم، با ما همراه باشید.

۱- شیرینی فرانسه

این کافه قنادی که بیشتر قنادی است تا کافه، نه جای نشستن دارد، نه اینترنت، نه امکانات دانشجویی دیگر، ولی بدون شک یکی از نوستالژیک و قدیمی‌ترین کافه دانشجویی های تهران است که میراث چندین و چند نسل از دانشجویان دانشگاه‌های این منطقه و دیگر نقاط شهر را به دوش می‌کشد. قنادی فرانسه یکی از قنادی‌های قدیمی تهران است که هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همیشه پر از مشتری است. از گذشته بخشی از قنادی به کافه‌اش اختصاص داده شده است آن هم بدون میز و صندلی و فقط با دو کانتر. شیشه‌های این قسمت از قنادی پر است از پوسترهای اتفاقات به روز فرهنگی هنری، از تئاتر گرفته تا کنسرت‌های دانشجویی. اگر دانشجو بوده‌اید و در فصل سرما یک لیوان شیرکاکائوی شیرین و داغ با یک تکه خوشمزه پای سیب فرانسه را تجربه نکرده‌اید نیمی از لذت دانشجو بودن را از دست داده‌اید.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۲- وی کافه فلسطین

وی کافه فلسطین بزرگترین کافه در دانشجویی‌ترین منطقه تهران است. این کافه با میزهای بزرگ اجتماعی (social) و منوی کافه‌ای متنوع و تا حدودی دانشجویی و از همه مهتر نزدیکی به دانشکده هنر به یکی از پاتوق‌های همیشگی دانشجویان الا الخصوص هنری‌ها تبدیل شده است. امکاناتی همچون نمایشگاه آثار هنری و برگزاری رویدادها فرهنگی مختلف در این کافه، وی کافه را به یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین کافه دانشجویی ها تبدیل کرده است.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۳- لمیز کافه چهار راه ولیعصر

برند لمیز با تعداد زیادی شعبه و منوی کافه‌ای تکمیل و طراحی زیبا و شیک، یکی دیگر از محبوب‌ترین کافه‌ دانشجویی های این منطقه است، مخصوصا برای گرفتن عکس‌های سلفی و دورهمی که بعدن به عکس پروفایل تبدیل می‌شوند. موقعیت مناسب، دکوری جذاب و از همه مهمتر قیمت‌های دانشجویی لمیز کافه را به یکی دیگر از محبوب‌ترین کافه‌های دانشجویی تبدیل کرده است. اگر چه این کافه در زمان شلوغی و به دلیل محدودیت جا شاید بیش تر از ۲۰ دقیقه نتواند میزبان شما باشد ولی در همان شلوغی هم پاتوق کلی دانشجو با سلیقه‌های مختلف است.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۴- کافه‌های گودو

کافه گودو از کافه‌های خوشگل و خوش حس و حال تهران است. گودو یک شعبه ندارد و گودو ۴۶۹ در نزدیکی دانشگاه هنر، گودو چهارراه ولیعصر و به تازگی هم گودو یاس در خیابان ویلا کافه‌هایی هستند که تمام ملزومات کافه دانشجویی را یک جا ندارند مثلا قیمت‌هایشان اصلا دانشجوی نیست میزهای سوشیال و بزرگ ندارند و … اما از کافه‌هایی هستند که دانشجویان علاقمندند به آن بروند و خاطرات خوششان را در آن رقم بزنند. البته که تعدد کافه‌های گودو در نزدیکی مناطق دانشگاهی نشان از این واقعیت است که این کافه‌ نیم نگاهی هم به قشر دانشجو داشته، اما شاید نگاهش به دانشجوی قشر مرفه جامعه بوده است.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۵- آشپزخانه برادران

آشپزخانه برادران با فرسنگ‌ها فاصله از قطب دانشجوی تهران به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دانشجویی تبدیل شده است. اینجا نه کافه است و نه فضای کافه‌ای دارد اما به دلیل نزدیکی به دانشگاه الزهرا (س) و منوی خوشمزه و تکمیل از صبحانه تا نهار و عصرانه، چای و قهوه خوب و ارزان و هزاران دلیل دیگر به یک بهشت دانشجویی برای خوردن یک املت مشتی با نان بربری تازه و چای عسل تازه دم و … تبدیل شده است. ای کاش دوران دانشجویی هیچ وقت پایانی نداشت و همیشه می‌شد با جمع دوستان از این نعمات الهی استفاده کرد و از زندگی لذت برد.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۶- کافه هنر

کافه هنر تقریبا یک کافه نوستالژیک است کافه‌ای به سبک کافه‌های جدید دهه ۷۰ خودمان که میز صندلی‌هایش یا چوبی بودند یا فر فورژه. این کافه در کوچه‌ای خلوت، در نزدیکی سینما سپیده قرار دارد و با وجود فضای دنج در دو طبقه با میز و صندلی نسبتا زیاد یکی دیگر از انتخاب‌های خوب دانشجویی است. دانشجویانی که بعد از دیدن یک فیلم یا خواندن یک کتاب روانشناسی و یا یک رویداد سیاسی اجتماعی مشتاق این هستند که کنار هم بنشینند یک فنجان قهوه تلخ میل کنند و تا خود صبح با هم بحث و تبادل نظر کنند.
10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۷- کافه آندورا

این کافه یکی از مناسب‌ترین کافه‌ دانشجویی ها از لحاظ قیمتی است. اکثر آیتم‌های منوی کافه آندرو خوش قیمت با حجم کافیاست البته به اندازه ای که یک دانشجوی گرسنه را سیر کند. از مهمترین ویژگی های آندورا این است در کمترین زمان ممکن سفارشات را آماده می‌کند پس اگر عجله دارید می توانید روی اینجا حساب کنید. کافه آندورا با فضایی خودمانی و قمیت‌های مناسب و داشتن شرایط دانشجویی به یکی از اقتصادی‌ترین انتخاب‌های کافه‌های دانشجویی به انتخاب شما تبدیل شده است.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۸- سام کافه‌ها

سام کافه از کافه‌هایی است که همه شعبه‌هایش در شمال تهران قرار است و کلاس قیمتی نسبتا بالایی دارد. سام کافه جز اولین کافه‌هایی بود که میزهای اجتماعی (سوشیال) را در این فضاها باب کرد و از این لحاظ در دسته کافه دانشجویی های خوب و جذاب قرار می‌گیرید، اما نه برای همه دانشجویان. سام کافه مناسب دانشجویانی است که بودجه بیشتری برای دورهمی، کافه نشینی و قهوه خوری دارند. این کافه با میان وعده ها و سالادهای جذاب، قهوه‌های حرفه‌ای و دلچسب و شیرینی‌های تازه و متنوع از بهترین انتخاب‌ها با سطح قیمتی بالا است.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۹-کیک استودیو ورتا

تقریبا در مقابل کافه قنادی فرانسه کیک استودیو ورتا قرار دارد که اینجا هم یک کافه قنادی است با سرو شکلی فانتزی با انواع و اقسام کیک و شیرینی خوشمزه و تازه و البته کلی پیشنهاد دم نوشی و قهوه‌ای که عصرها پر می‌شود از دانشجویان با سبک‌های مختلف که دور میزهای از کوچک تا بزرگ آن نشسته‌اند دارند خاطرات شیرین دوران جوانیشان را رقم می‌زنند.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

۱۰- کافه پنجره

کافه پنجره یک بستر است، بستری برای انواع و اقسام دورهمی‌های دانشجویی. از مراسم کتاب خوانی بگیر تا ایونت‌های استند آپ کمدی. کافه پنجره هم از کافه‌های با حس خوب است که با دو فضای مجزا هم محیطی برای دانشجویان سیگاری درست کرده است و هم فضایی برای دانشجویان ورزشکار. یک کافه سوای آیتم‌های مناسب و ویژگی‌های خاص دانشجویی که دارد، فضایی که در اختیار دانشجو می‌گذارد باعث می‌شود آن که برای دانشجویان محبوب شود.

10 کافه دانشجویی تهران

10 کافه دانشجویی تهران

منبع : فیدیلیو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا