به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل‌سپاه در حاشیه رزمایش پیامبر اعظم 12 نیروی زمینی سپاه و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درخصوص آینده مسئله یمن اظهار داشت: هرگونه دخالت، فرآیند صلح در یمن را با مشکل روبرو می‌کند و ایران نیز همواره به دنبال حل موضوع یمن از طریق گفت و گوی های سیاسی و مشارکت مردم یمن بوده است.

وی با اشاره به دخالت های بیگانگان در امور یمن افزود: حضور آنها در یمن فقط به شعله‌ور شدن جنگ کمک می‌کند. آنها با سیاست هایشان ناامنی را توسعه می دهند و با اقداماتشان پل تسلیحاتی ایجاد کرده اند و قطعا با این روند نمی توانند امنیت منطقه را تامین کنند.

وی ادامه داد: دشمنان احساس می کنند که منافعشان در به آتش کشیدن منطقه است و همواره با سیاست خطرناک ارسال سلاح به منطقه، این جغرافیا را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی تاکید کرد: دشمنان ما را تهدید می کنند و در همان حال از ما می خواهند که از قدرت دفاعی خود بکاهیم که این منطقی نیست.

وی با بیان اینکه همواره قدرت بر اساس تهدید شکل می گیرد، گفت: ما اگر تهدید شویم قدرت خواهیم ساخت و این دیوانگی است که وقتی همواره تهدید می شویم، خود را خلع سلاح کنیم و در اختیار دشمن قرار دهیم.

جانشین سپاه پاسداران ادامه داد: قطعا تجربیات ناشی از نبرد با تکفیری ها به ویژه در نیروی زمینی سپاه اثرات ویژه ای در پیشرفت و عملکرد نیروهای ما داشته و باعث شده که نیروها از یک میدان تاکتیکی خلاقانه برخوردار شوند. همچنین دکترین دفاعی خود را بر اساس تغییر شکل جنگ ها از لحاظ فنی و عملیاتی تغییر شکل دادیم.

وی برنامه آینده سپاه را عدم توقف در توسعه قدرت دفاعی دانست و افزود: در حوزه دستاوردها، فناوری ها، تاکتیک ها و تکنیک ها در حال تلاش برای پیشرفت هر چه بیشتر هستیم و برنامه همیشگی ما پیشرفت در امتداد این موارد خواهد بود.