فرمانده سپاه : فتح الفتوح انقلاب اسلامی، ساخت انسان های صالح است


فرمانده سپاه : فتح الفتوح انقلاب اسلامی، ساخت انسان های صالح است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : فتح الفتوح انقلاب اسلامی ساخت انسان های صالح ، جوانان مومن و انقلابی و داوطلب شهادت است.

فرمانده سپاه : فتح الفتوح انقلاب اسلامی، ساخت انسان های صالح استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار سرلشکر محمد علی جعفری در سومین یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین افزود: این جلسات با این هدف برگزار می شود که ما پیام شهدا را بشنویم و پیام شهدا نیز پیام معنویت است که در جامعه ما به برکت خون شهدا این پیام معنوی به وجود آمده و استمرار پیدا کرده است و در منطقه نیز گسترش پیدا می کند.

وی گفت: پیام معنوی نیز یعنی امید ، تلاش، مقاومت و عدم توقف و درجازدن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز مجاهدین همین فاتحین هستند گفت: مجاهدین با جان و مالشان ایثار می کنند ، اینها در ادعای ایمانشان صادق هستند در حالیکه خیلی ها ادعا می کنند اما کاری به جهاد در راه خدا ندارند.
سردار جعفری افزود: جهاد فقط شهادت در راه خدا نیست بلکه جهاد علمی، فرهنگی و یا سازندگی نیز داریم اما بالاترینش همین شهادت در راه خداست.

وی گفت: اینکه می گویند فاتحین با جان و مالشان ایثار می کنند به این معنی است که تماما بسیجی هستند و داوطلبند و حقوق نمی گیرند و تا جایی که ممکن است پول لباس و تجهیزاتشان را خودشان می دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: یگان فاتحین بدون تحمیل هزینه ها شکل گرفته است و حتی یک دهم هزینه یگان های دیگر را نیز ندارند و از حدود 10 سال پیش با یکی دو گردان کار را شروع کردند و برغم گذشته این همه سال هنوز هم در همانجا مستقرند و به تیپ تبدیل شده اند و توصیه من نیز این بود که همین روحیه بسیجی را حفظ کنند .

سرلشکر جعفری افزود: البته امروز همین نمونه و الگو در سایر استان ها نیز در حال گسترش است و بیشترین اثرپذیری از پیام شهدا نیز همین یگان فاتحین است.

وی در ادامه با بیان اینکه جوهره اصلی انقلاب اسلامی بر جوهره اصلی دفاع از اسلام ، حرکت عاشورایی است گفت: امام حسین (ع) و یارانش می دانستند که آخر مبارزه ، شهادت است اما این کار را انجام دادند که اسلام زنده بماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سوال که این حرکت در مقابل چی بود؟ افزود : در مقابل ظلم و زیربار ظلم و حرف زور نرفتن و حاضر به تبعیت از یزد نشدن که همین باعث حفظ اسلام شد .

سردار جعفری با بیان اینکه در واقع جوهره اصلی انقلاب اسلامی همین حرکت عاشورایی است که برگرفته از عاشورای حسینی است، گفت: البته همه هدف انقلاب این نیست و ما امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و آن را به کوری چشم دشمنان باید جشن بگیریم.

وی در ادامه به اهداف بالای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نخستین هدف بزرگ و والای انقلاب اسلامی ، مبارزه با ظلم و ستم و مبارزه با استبداد و طاغوت بود که ایران در این عرصه نمونه است و هیچ کشوری را سراغ نداریم که با استبداد چنین مبارزه ای کرده باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران پرچم مبارزه با ظلم و حق طلبی را علم کرد و این راه به برکت انقلاب اسلامی ادامه دارد.

سرلشکرجعفری گفت: دومین هدف ، دفاع و حمایت از مستضعفین عالم است و جمهوری اسلامی از افتخاراتش این است که این کار را انجام می دهد و اکنون مردم مظلوم فلسطین ، یمن و سوریه و عراق این احساس را دارند که جمهوری اسلامی حامی آنهاست.

وی با بیان اینکه دفاع از احیای اصول و ارزش های ناب اسلامی هدف دیگر انقلاب است افزود: بسیاری از آنهایی که خودشان را انقلابی و یار امام می دانند این اصل (احیای ارزشهای اسلامی ناب) را قبول ندارند که باید از ارزش های اسلامی دفاع کنند در حالیکه باید ارزش ها بر همه چیز غلبه کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و خودکفایی همه اینها در جمهوری اسلامی به خوبی محقق شده است.

سرلشکر جعفری افزود: حرکت به سمت عدالت اجتماعی از دیگر اهداف انقلاب اسلامی است. چرا می گویم حرکت به سمت عدالت اجتماعی چون تحقق عدالت اجتماعی بسیار سخت است و تحقق آن نیاز به زمان دارد.

سردار سرلشکر جعفری : رشد معنوی و اخلاقی جامعه از اهداف والای انقلاب است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : یکی از اهداف والای انقلاب اسلامی، رشد معنوی و اخلاقی جامعه است.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در ادامه سومین یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین افزود: هدف اصلی انقلاب اسلامی رشد معنویت ، اخلاق و دینداری در جامعه است و درواقع بالاترین و مهمترین هدف نیز همین رشد معنوی ، معنویت ، اخلاق ، خدامحوری و دینداری در جامعه است .

وی ادامه داد : به عبارتی ساختن انسان‌های صالح و افزایش دینداری در جامعه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی بوده که دائما علیه آن تبلیغ شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اهداف والای انقلاب اسلامی چه مادی و چه معنوی عمدتا تحقق پیدا کرده اند گفت : این پیروزی ها و نصرت هایی که در برابر دشمنان پی در پی رخ می دهد ، علتش همین تربیت معنوی جوانان مومن ، انقلابی ، مجاهد و داوطلب شهادت است .

وی افزود : افزایش معنویت و تعمیق بصیرت و آگاهی‌ها در بین جوانان و شهید حججی‌ها اتفاق کمی نیست و پیروزی‌های انقلاب اسلامی همه مدیون فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است و بزرگترین هنر انقلاب اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری این است که توانست جوانانی را تربیت کند که در دنیای مادی آلوده ، انسان‌هایی با عشق راستین تربیت کند.

سردار سرلشکر جعفری با بیان اینکه فضای جامعه تحت تاثیر فضاسازی دشمن است گفت : این آمار‌ها را ما کمتر باور داریم، اما باید بدانیم همه این‌ها دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه تحلیل مان را باید از مسائل و مشکلات اجتماعی از تحلیل های مادی و ماتریالیستی به تحلیل های معنوی و اسلامی عوض کنیم افزود : نگاه ما به اداره مسائل و مشکلات اجتماعی در داخل کشور باید داخلی و با الگوی جهادی و مبانی اسلامی باشد .

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : مبانی مدیریت اسلامی با مبانی مدیریت غیراسلامی بسیار تفاوت دارد و خیلی ها هستند که تلاش دارند ، آن مبانی مدیریت غیراسلامی را در کشور پیاده کنند و ادعای انقلابی بودن هم دارند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !