تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویر


تصور کنید که یک روز اردیبهشتی و اواسط بهار دل انگیز اگهی فروش یک دستگاه خودروی با کیفیت فرانسوی را می‌بینید و برای خرید آن البته به صورت بلندمدت دست به کار می‌شوید و چند ده میلیون تومان از پس انداز خود را برای این خودرو به حساب شرکت واریز می‌کنید و القصه این خودرو سیتروئن C3 می‌شود و شرکت ثبت نام کننده نیز گروه سایپا که یک تولید کننده ایرانی...

تصور کنید که یک روز اردیبهشتی و اواسط بهار دل انگیز اگهی فروش یک دستگاه خودروی با کیفیت فرانسوی را می‌بینید و برای خرید آن البته به صورت بلندمدت دست به کار می‌شوید و چند ده میلیون تومان از پس انداز خود را برای این خودرو به حساب شرکت واریز می‌کنید و القصه این خودرو سیتروئن C3 می‌شود و شرکت ثبت نام کننده نیز گروه سایپا که یک تولید کننده ایرانی است و ماجراها شروع می‌شود…

به گزارش چرخان، قصه خریداران سیتروئن C3 همانند بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی این روزها به یک خبر تکراری تبدیل شده و همان‌طور که پیش بینی می‌شد خریداران این خودرو به صف شدند و به سراغ شرکت سایپاسیتروئن رفتند و نسبت به قیمت اعلامی جدید این شرکت اعتراض کردند!

تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویرمشتریان این شرکت مدعی هستند که البته این ادعا بسیار نزدیک به واقعیت بوده و بایستی توسط سازمان‌های مربوطه پیگیری شود و آن هم این است که اگر این گروه از خریداران در اردیبهشت ماه اقدام به خرید دلار یا طلا و یا هر جنسی که وابسته به ارز است می‌کردند حالا شاهد حداقل سه برابر شدن سرمایه خود می‌بودند ولی با اعتماد به گروه سایپا و اقدام به خرید سیتروئن C3 با پیش پرداخت ۶۰ میلیون تومان کردند که قیمت نهایی و قطعی حدودی این خودرو حوالی ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده بود که در بدترین حالت میشد رقم ۱۵۰ میلیون تومان را برای آن متصور شد!

ولی حالا سایپاسیتروئن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشتریان این شرکت بایستی با رقم ۲۴۰ میلیون تومان اقدام به واریز مابقی مبلغ کرده و این با محاسبه تخفیف و سودهای تعلق یافته به معنای پرداخت حدود ۱۶۰ میلیون تومان دیگر به حساب سایپاست که قطعا در توان بسیاری از خریداران این خودرو نیست. مشتریان این شرکت می‌گویند آنها با دلار و ریال اردیبهشت ماه سال جاری ثبت نام کرده اند و سایپا بایستی ارزش پول پرداختی آنها را محاسبه کند!

تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویر
تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویر
تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویر

یکی از مشتریان این شرکت می‌گوید که سایپا به صورت ریالی ثبت نام کرده و حالا محاسبه هزینه تولید خودرو را با دلار انجام می‌دهد و این به معنای ضرر بسیاری از مشتریان است. بسیاری از مشتریان این شرکت مردم عادی هستند و اندک پس انداز زندگیشان را برای خرید این خودرو نسبتا با کیفیت فرانسوی خرج کردند و حالا برای تحویل این خودرو چیزی در حدود ۳ برابر مبلغ پرداختی اولیه را به حساب سایپا واریز کنند و یا اینکه عطای دریافت خودرو را به لقایش ببخشند و حواله هایشان را به سودی در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به دلالان واگذار کنند!

تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویریکی دیگر از مشتریان این شرکت می‌گوید که اگر ۶۰ میلیون تومان را تبدیل به دلار می‌کرد که قیمت آن حوالی ۴۲۰۰ تومان بود می‌توانست آن را در شهریورماه با قیمت ۱۹ هزار تومان بفروشد که چیزی در حدود ۲۷۰ میلیون تومان نصیب وی می‌کرد و این بدین معنی است که پولی که مشتریان این شرکت برای خرید سیتروئن C3 پرداخت کردند معادل ۲۷۰ میلیون تومان فعلی است و حتی اگر قیمت دلار فعلی را نیز مبنای محاسبه قرار دهیم، ۶۰ میلیون تومان پرداختی اردیبهشت ماه چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون تومان فعلی است و سایپا بایستی از مبلغ مابه‌التفاوت این مقدار را کم کند! هر چند که معتقدیم چرا باید این شرکت باید بدین گونه عمل کرده و ظلم را در حق افرادی بکند که به این شرکت ایرانی اعتماد کرده‌اند؟

تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویرطبق شنیده‌ها و تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد که توقف صدور دعوتنامه‌های سیتروئن C3 قطعی است و تا مشخص شدن وضعیت قیمتی این خودرو و مابه‌التفاوت پرداختی مشتریان دعوتنامه‌ای برای مشتریان صادر نخواهد شد. طبق تصاویر و ویدئوهای دریافتی به تحریریه چرخان، مدیران سایپاسیتروئن این قول را مشتریان داده‌اند که در جلسه‌ای ویژه بین مسئولین مربوطه و نمایندگان مشتریان تصمیمات جدیدی برای این خودرو اتخاذ کنند و درخواست‌های مشتریان را در این مورد لحاظ نمایند.

تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویرگفتنی است که پیش فروش سیتروئن C3 در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد و چیزی در حدود ۲۰۰۰ خودرو در عرض چند دقیقه به فروش رسید و یک رکورد بی نظیر در زمینه پیش فروش اینترنتی خودرو به ثبت رسید که این تعداد از مشتریان چیزی در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به حساب سایپا واریز کردند که قرار بود با تکمیل وجه در همین حدود، خودروهای مذکور به آنها تحویل داده شود.

تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویر

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

تجمع و اعتراض خریداران سیتروئن C3 و توقف صدور حواله‌ها + تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق