آموزش مهارت‌های زندگی؛ هدف مهم سوادآموزی


آموزش مهارت‌های زندگی؛ هدف مهم سوادآموزی

گروه اجتماعی- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش صحیح و کاربردی مهارت‌های زندگی از اهداف مهم سوادآموزی است.

آموزش مهارت‌های زندگی؛ هدف مهم سوادآموزیبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید غلامحسین گنجی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، صبح امروز، ۲۹ آذرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته سواد آموزی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: آموزش صحیح و کاربردی مهارت‌های زندگی در کنار سواد آموزی جزو اهدافی است که قائل به رسیدن به آن هستیم.
وی تلاش برای رفع بی‌سوادی و ریشه‌کنی آن را از دستاورد‌ها و نتایج برنامه‌ریزی درست پس از انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: استان اردبیل از سال ۵۵ تا ۹۵ و بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته، از لحاظ افزایش جمعیت باسواد ۵۲/۴ درصد رشد داشته است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل عدالت جنسیتی را از اولویت‌های آموزش و رفع بی‌سوادی بیان کرد و گفت: بر مبنای سرشماری انجام گرفته در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال، درسال ۹۵، نسبت به سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، با افزایش ۶۲/۵ درصدی نرخ باسوادی بین بانوان استان مواجه هستیم.
وی شهرستان‌های اردبیل و خلخال را جزو شهرستان‌های پیشرو در زمینه رفع بی‌سوادی برشمرد و بیان کرد: ۶ مرکز یادگیری محلی در سطح استان، با هدف توانمندسازی افراد کم‌سواد برای زندگی بهتر در حال فعالیت هستند.
گنجی شتاب‌بخشی به سوادآموزی را یک اصل مهم و ضروری در راستای پیشرفت کشور دانست و گفت: استان اردبیل، در بحث سواد آموزی بین استان‌های کشور در رتبه ۲۳ قرار دارد که باید با همکاری ارگان‌های مربوطه سعی بر بهبود و ارتقای جایگاه استان داشت.
وی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌ها و روستا‌ها تحت پوشش طرح رفع بی‌سوادی و سواد آموزی هستند، تصریح کرد: در راستای هر چه بهتر و کارآمدتر بودن آموزش‌ها، توجه به منطقه محل سکونت و شرایط زندگی افراد در دستور کار قرار دارد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون از ۱۶۰۰ آموزش‌دهنده‌ای که در دوره‌های تخصصی توانمندسازی شده‌اند، ۱۴۰۰ نفر در قالب ۳۰ مؤسسه در حال فعالیت سوادآموزی هستند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیوع 3 بیماری خطرناک از داخل افغانستان به ایران !