سنددار شدن بیش از 345 هکتار از اراضی فرودگاه های بوشهر و گناوه/ ضرورت گسترش صنعت توریسم و گردشگری


سنددار شدن بیش از 345 هکتار از اراضی فرودگاه های بوشهر و گناوه/ ضرورت گسترش صنعت توریسم و گردشگری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر گفت: به منظور جلوگیری از تعدی افراد سودجو مراحل ثبت مختصات جغرافیایی (UTM) بیش از 345 هکتار از اراضی فرودگاه های بوشهر و گناوه سند مالکیت تک برگ به نام شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران صادر گردید.

کمال دهقان منشادی، مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بوشهر با تاکید بر اینکه توسعه و گسترش صنعت توریسم منوط به توسعه امکانات حمل و نقل می باشد، اظهار کرد: حمل و نقل هوایی با ایجاد امکانات دسترسی آسان، سریع و ایمن به نقاط مختلف و با فواصل طولانی سهم زیادی از جابجایی گردشگران را به خود اختصاص داده است.

جابجایی 34 میلیون نفر مسافر در فرودگاه‌های کشور

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر در ادامه افزود: طبق آمار ارائه شده در 8 ماهه نخست سال جاری بیش از 34 میلیون نفر مسافر در فرودگاه‌های کشور جابجا شده اند که نشان از پویایی و حرکت رو به جلو این صنعت در کشور دارد.

وی عنوان کرد: استان بوشهر شایستگی آن را دارد که انواع گردشگری شامل، بوم گردی و گردشگری تفریحی در آن احیا شود و گردشگری باعث افزایش درآمد، اشتغال و کسب و کار و نهایتا باعث توسعه پایدار مناطق می شود و با توجه به اینکه استان بوشهر از حمل و نقل ریلی بهره مند نمی باشد لذا فرودگاه نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری این استان کرانه ای ایفا می کند و فرودگاه بین المللی بندر بوشهر نیز با توجه به زیرساخت‌های مناسب از جمله باندی به طول بیش از 4 کیلومتر، دستگاه های کمک ناوبری پیشرفته، برج کنترل دارای سیستم های ارتباطی و کنترلی جدید، ترمینال های مناسب؛ آمادگی لازم جهت افزایش و برقراری پرواز در مسیرهای جدید را دارد.

دهقان منشادی در مورد نرخ بلیت ها که گاها قیمت ها بسیار بالا می رود، گفت: در سال96 فرودگاه بوشهر رشد قابل ملاحظه ای در افزایش تعداد پروازها داشت ولی متاسفانه در سال 97 تعدادی از ایرلاین‌ها بدلیل مشکلات ناوگانی پرواز خود را به بوشهر کنسل کردند که این موضوع باعث افزایش قیمت بلیت در برخی از مسیرها شد. که جهت کاهش نرخ بلیت اخیرا توسط این اداره کل مکاتبه و مذاکراتی با برخی از ایرلاین ها برای برقراری پرواز صورت گرفته است.

وی در ادامه این گفتگو با خبرگزاری شبستان ضمن ابراز امیدواری درخصوص ایجاد مسیرهای جدید پروازی افزود: افزایش پروازها و توسعه گردشگری نیاز به همکاری همه بخش های اجرایی و تصمیم ساز استان داشته و با توجه به وجود دیدگاه توسعه ای که در مدیران ارشد استان از جمله نماینده عالی دولت در استان بوشهر وجود دارد، می شود برنامه ریزی خوبی در این زمینه انجام داد.

سنددار شدن بیش از 345 هکتار از اراضی فرودگاه های بوشهر و گناوه

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر از دریافت سند مالکیت برای بیش از 345 هکتار از اراضی فرودگاه های بوشهر و گناوه خبر داد و اظهار کرد: با تدابیر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و با تعاملات مراجع متولی و ذیربط از جمله اداره‌کل املاک و مستغلات، اداره کل‌ ثبت اسناد استان و کارشناسان اداره کل فرودگاه های استان بوشهر؛ اراضی فرودگاه‌های بوشهر و گناوه به منظور اجرای ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی تحت اختیار شرکت و جلوگیری از تعدی افراد سودجو و فرصتطلب با پیگیری‌های کارشناسی، مراحل اصلاح، تجمیع، تطبیق قطعات، ثبت مختصات جغرافیایی (UTM) اراضی توانستیم برای بیش از 345 هکتار از اراضی فرودگاه سند مالکیت تک برگ شش دانگ به نام شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران صادر گردد.

وی اضافه کرد: اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر از اواخر سال 1395 با تمام توان فرایند مستندسازی اراضی فرودگاه‌های بوشهر و گناوه را تا حصول نتیجه در دستور کار خود قرار داد و توانست پس از حدود 18 ماه، کار انتقال اراضی را به پایان رساند و این امر موجب صدور تعداد 67 برگ سند تک برگ مالکیت مربوط به اراضی فرودگاه های استان بوشهر شده است.

صدور گواهینامه ویژه رانندگان خودروهای آتشنشانی فرودگاهی در بوشهر

دهقان منشادی با اشاره به اینکه در این خودروها صندلی راننده در وسط اتاق خودرو است و باید راننده از مهارت ویژه ای برای کار با خودروها برخوردار باشد، اعلام کرد: دریافت این گواهینامه ها با همکاری پلیس راهور استان بوشهر و برگزاری آزمون کتبی آئیننامه راهنمایی و رانندگی و آزمون عملی با خودروی آتشنشانی فرودگاهی بوشهر محقق شده و ویژه خودروهای آتش نشانی جدید است که وضعیت استقرار صندلی راننده در آنها متفاوت می باشد و 30 نفر از پرسنل اداره آتشنشانی و هدایت زمینی فرودگاه بوشهر موفق به اخذ این گواهینامه شدند.

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر از فرماندهی پلیس راهور استان و مدیرکل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بابت همکاری جهت اخذ این گواهینامه‌ها قدردانی کرد و گفت: آموزش و دریافت این گواهینامه باعث توانمندسازی نیروی انسانی و اقدام پیشگیرانه در سوانح هوایی و همچنین حفاظت از تجهیزات خورویی می شود.

فرودگاه بین المللی بوشهر صاحب شرکت هندلینگ بومی می شود

وی با اعلام این خبر افزود: با تلاش های صورت گرفته از سوی این اداره کل اولین شرکت هندلینگ بومی بزودی فعالیت خود را در فرودگاه بین المللی بوشهر شروع می کند و استقرار شرکت خدمات هندلینگ بومی گامی موثر در توسعه پروازها و رفع محدودیت ارائه خدمات به شرکت های هواپیمایی بوده و امید است در آینده با توجه به پتانسیل و ظرفیت بوجود آمده شاهد افزایش پروازها در فرودگاه بوشهر باشیم.

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر در ادامه یادآور شد: شرکت پولاد تجهیزات پارسه نخستین شرکت هندلینگ سبز در ایران بوده و تمام خودروها و تجهیزات این شرکت با نیروی برق کار می کند و این موضوع باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلاینده ها در فرودگاه بوشهر می شود.

دهقان منشادی در پایان عنوان کرد: از دیگر مزایای استقرار این شرکت در فرودگاه بوشهر جذب نیروهای بومی و کمک به اشتغال زایی و همچنین ارائه خدمات مطلوب به مسافرین می باشد.

پایان پیام/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق