راه اندازی «آکادمی حلال» در دبی


راه اندازی «آکادمی حلال» در دبی

مرکز جهانی اعتبار سنجی امارات از راه اندازی «آکادمی حلال» برای آماده سازی کادر انسانی در بخش محصولات حلال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دارالخلیج، مرکز جهانی اعتبار سنجی امارات با همکاری مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی، برنامه «آکادمی حلال» را در راستای طرح های راهبردی دبی به عنوان پایتخت اقتصادی اسلامی 2017-2021 راه اندازی کرد تا کادر انسانی موثر و فعالی را در بخش تولیدات حلال در سطح جهان آموزش و آماده کنند.

راه اندازی برنامه «آکادمی حلال» همزمان با اجلاس جهانی اقتصادی اسلامی 2018 انجام گرفت که اخیرا در دبی برگزار شد و شعار این برنامه را «با همه زبانهای جهان» قرار دادند.

«سلطان المنصوری» وزیر اقتصاد و رئیس شورای اداره مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی گفت: راه اندازی «آکادمی حلال» گام مهمی برای تقویت جایگاه دبی به عنوان پایتخت جهانی اقتصاد اسلامی در راستای رشد فزاینده استقبال از محصولات حلال در سطح جهانی است.

المنصوری گفت: این برنامه جایگاه پیشگامی دبی را در جهان تقویت می کند و آمادگی اش را برای هدایت در تسریع رشد و نوآوری و تقویت در مشارکت و برقراری ارتابط با سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و تصمیم گیران افزایش می دهد.

وی ادامه داد: امارات رتبه اول را در پنج بخش غذاهای حلال، سفر حلال، مد، رسانه ها، سرگرمی حلال، دارو و لوازم آرایشی حلال به شدت آورده است.

وزیر اقتصاد امارات گفت: راه اندازی «آکادمی حلال» با گسترش روزافزون شرکت ها در بخش های صنایع غذایی حلال همزمان شده است که بیش از هر بخش دیگر در اقتصاد اسلامی است.

المنصوری افزود: انتظار می رود که هزینه مسلمانان در غذا و نوشیدنی ها به 1.9 تریلیون دلار با آغاز سال 2023 میلادی برسد و به همین دلیل فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد علامت تجاری جهانی برای غذاهای حلال است.

در همین راستا، دکتر«عیسی البستکی» رئیس دانشگاه دبی گفت: برنامه بازرسی و کنترل محصولات حلال برای نخستین بار در سطح جهان است که با همکاری دانشگاه دبی انجام می گیرند و کار منحصر بفردی در سطح جهان و بین الملل به شمار می آید.

وی افزود: این برنامه به طور عملی از سال 2019 میلادی آغاز می شود و تعدادی کارمند را در بخش های مختلف در سطح امارات و خارج از این کشور جذب خواهد کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس رامسین کبریتی، بازیگر سریال ستایش ! / از تغییر جنسیت تا چهره مردانه !