از شناور ماندن ریه‌ها روی آب تا سرعت عطسه انسان + فیلم


از شناور ماندن ریه‌ها روی آب تا سرعت عطسه انسان + فیلم

دستگاه تنفس انسان حقایق و عجایب جالبی دارد که شاید تا به حال آنها را نمی‌دانستید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان سرویس علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، زندگی ما به یک نفس بند است اصطلاحی که بیشتر شما آن را شنیده اید، این حقیقت دارد چرا که حیات انسان به تنفس و سیستم تنفسی وابسته است.

سیستم تنفسی انسان از شش‌ها، نای، نایژک، بینی، حلق و دهان تشکیل شده است و آن را به ۲ بخش هادی و مبادله‌ای می توان تقسیم کرد اما این سیستم تنفسی حقایق جالبی دارد که دانستن آنها برای فردی جالب خواهد بود.

از شناور ماندن ریه‌ها روی آب تا سرعت عطسه انسان + فیلم

نفس می کشید آب بدنتان کم می شود

شاید جالب باشد بدانید که هنگام نفس کشیدن آب بدنتان کم می شود و بر اساس مطالعه محققان در هنگام استراحت هر فرد ۱۷.۵ میلی‌لیتر آب از راه تنفس از دست می‌دهد و این میزان در مدت فعالیت و ورزش ۴ برابر می‌شود.

هر فرد چقدر می تواند نفسش را حبس کند؟

میانگین زمانی که هر فرد می تواند نفس خود را حبس کند به طور معمول بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه است اما بعضی از افراد مانند غواص ها با تکنیک هایی این توانایی را دارند که ۲۰ دقیقه نفسشان را حبس کنند.

از شناور ماندن ریه‌ها روی آب تا سرعت عطسه انسان + فیلم

ریه ها تنها عضو بدن که روی آب شناور می مانند

ریه‌ها تنها اندام های بدن محسوب می شوند که روی آب شناور می‌مانند چرا که حدود ۳۰۰ میلیون ساختار بالون‌مانند موسوم به «آلوئول» در هر ریه وجود دارد و وقتی که این آلوئل ها با آب پُر شوند، ریه‌ می‌تواند روی آب شناور بماند.

سرعت عطسه انسان چقدر است؟

شاید جالب باشد که بدانید عطسه که از دستگاه تنفس انسان خارج می شود با چه سرعتی منتشر می شود؟، بر اساس مطالعه محققان ذرات عطسه با سرعت ۶۳ کیلومتر در هوا منتشر می شود.

در این جا ما به شما فیلمی را نشان می دهیم که عملکرد ریه ها در هنگام دم و بازدم نشان می دهد.

لازم به ذکر است؛ حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قصد دارد هر هفته پنج شنبه ساعت 11 عملکرد سیستم‌های بدن یا جراحی‌ها و آسیب‌های دلخراش اعضای بدن ناشی از تصادفات را در قالب فیلم و تصویر به مخاطبان نشان دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی