به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، قائم مقام کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: فعایت‌های فرهنگی کمیته امداد باید با همکاری همه نهادهای فرهنگی استان و در تعامل با آنان باشد‌. ادبیات خیر و احسان بخشی از اقتصاد دین است و در این زمینه باید بتوانیم به وظیفه خود بر اساس اساسنانه کمیته امداد عمل کنیم.

برقعی با انتقاد از ایجاد اوضاع اقتصادی نامناسب برای بسیاری از افراد جامعه٬ خاطرنشان کرد: برخی عرصه خدمت کمیته امداد را گسترش می‌دهند که نمی‌شود ازآن‌ها تقدیر کرد. برخی‌ها فقر را گسترش می‌دهند و افراد را نیازمند به خیرین می‌کنند.

وی گفت: باید راهکاری اندیشیده شود تا سیل بنیان کن ایجاد فقر در جامعه از بین برود زیراکه ادامه این روند مشکلاتی را برای نظام ایجاد می کند.

قائم‌مقام کمیته امداد کشور خواهان حمایت همه مسئولین سیاسی استان اعم از استاندار، فرمانداران و سایر دستگاه‌های دولتی درزمینهٔ توانمندسازی امداد شد و همچنین از فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش کاربردی یادکرد و از بانک‌ها به علت حمایت‌هایشان تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه شناسایی نیازمندان واقعی کار سختی است، بر حمایت به موقع و به جا و توانمندسازی و نظارت بر پروژه هایی که توسط مددجویان کمیته امداد انجام می شود تاکید کرد.

وی افزود:کسانی که دراین امرخدمت میکنند هم سنگربان هستندوهم دیده بان که اول شناسایی ،بعدکمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی گفت : کمیته امداد معطر به عطر ولایت بوده و خدمت در این نهاد عبادت است.

یعقوبی نماینده، ولی فقیه در استان هم کمیته امداد حضرت امام را خانه امید نیازمندان و محل عبادت توصیف کرد و گفت: شناسایی نیازمندان واقعی استان، کارآفرینی و توانمندسازی آنها ، کار مهم و شایسته کمیته امداد است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم در این آیین بیان کرد: باید از افرادی که انفاق کننده هستند، تلاش می کنند به منویات دین و آیات الهی جامه عمل بپوشانند و به طور مخفی از محرومان حمایت کنند و به کمیته امداد یاری می رسانند، تقدیر شود. ثمینی گفت: زمانی که برخی افراد تحت حمایت توانمند و از چرخه حمایت خارج می شوند، باید ساز و کاری تعریف شود که به این خانواده ها شوک وارد نشود و دچار مشکل نشوند.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در ادامه با اشاره به حمایت خوب بانک های استان از طرح های اشتغال، گفت: اعتبارات خوبی برای اشتغال مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

عباس اهرابی افزود: هم اینک انحراف موجود در بحث وام های اشتغال در این نهاد کمتر از پنج درصد است که نشان می دهد طرح ها به خوبی توسط مددجویان این نهاد انجام می شود.

اهرابی با بیان این که 7 هزار فقره جهیزیه طی سال های 94 تا 97 به مددجویان اهدا شد، اظهارکرد: این تعداد جهیزیه به ارزش 11 میلیارد و 200 میلیون تومان و 28 هزار و 644 فقره کمک موردی به ارزش 4 میلیارد و 270 میلیون تومان و 12 هزار و 674 فقره وام قرض الحسنه به ارزش 21 میلیارد تومان اهدا شد. وی انحراف در بحث وام های اشتغال کمیته امداد را کمتر از 5 درصد دانست.

وی باشاره به عملکرد خود در دوره چهارساله مدیرکلی این نهاد گفت: دغدغه ام در دوره مسئولیت در خراسان شمالی، کمک به بازگشت مردم از حواشی شهر به روستا‌ها (مهاجرت معکوس) با پرداخت وام‌های اشتغال و کارگشایی بود.

در پایان از زحمات عباس اهرابی، مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تقدیر و مجید الهی راد به عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان معرفی شد.