«درازک» درصدد توسعه خطوط تولید


امیدواریم با کاهش محدودیت های ناشی از تحریم، اجرای طرح توسعه خطوط تولید اجرا شود و بتوان در سال 98 داروهای جدیدتری روانه بازار کرد.

«درازک» درصدد توسعه خطوط تولید
به گزارش بورس نیوز با وجود مشکلاتی که این روزها بعضی بنگاه های تولیدی با آن دست و پنجه نرم می کنند، صنعت دارو اما وضعیت قابل قبولی دارد و گزارشات منتشرشده دارویی ها گواه این ادعا است. شرکت دارویی رازک در ۶ ماهه نخست امسال با جهش ۱۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل سود خالص ۴۳۶۵۹۰ میلیون ریالی محقق ساخته و درآمد فروش این شرکت در ۸ ماهه منتهی به پایان آبان ماه ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال ۹۶ افزایش ۴۳ درصدی نشان می دهد.

کیوان مرآتی مدیر مالی شرکت دارویی رازک «درازک» در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت و قیمت دارو بیان کرد: قیمت برخی اقلام دارویی نسبت به بهای تمام شده، قیمت مناسبی نبوده و نیاز به اصلاح و افزایش دارد؛ اما سودآوری شرکت های دارویی بستگی به حاشیه سود سبد محصولات دارد. در شرکت رازک هم بعضی داروها حاشیه سود مناسبی ندارند ولی داروهایی که افزایش قیمت مناسبی نداشته، گاه جزو داروهای استراتژیک است. ضمن اینکه برخی اقلام که حاشیه سود بالاتری دارند، تقاضای چندانی ندارند و نمی توان اقدام به حذف محصولات با حاشیه سود پایین تر از سبد تولیدات کرد. اما در کل معمولا شرکت بازار فروش و حاشیه سود محصولات مختلف را رصد کرده و تلاش می شود سبد محصولات تولیدی، حداکثر حاشیه سود ممکن را داشته باشد و به همین علت هم طبیعی است که در دوره های مختلف، حجم تولید داروهای مختلف تغییر کند.

وی در ادامه اظهار داشت: تولید داروهای جدید و توسعه سبد محصولات استراتژی همیشگی این شرکت بوده و هست. برنامه هایی هم جهت تولید داروهای دامی در دست داریم. ضمن اینکه پس از افزایش سرمایه ای که اخیرا به ثبت رسید، در نظر داریم خطوط تولید را افزایش دهیم. در صورت کاهش محدودیت های ناشی از تحریم، اجرای طرح توسعه خطوط تولید اجرا خواهد شد و می توان در سال ۹۸ داروهای جدیدتری روانه بازار کرد.

فعال صنعت دارو در خاتمه تصریح کرد: با توجه به تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال پول، نگرانی بابت کمبود مواد اولیه وارداتی دغدغه تمامی بخش های تولیدی و افراد جامعه شده؛ اما خوشبختانه شرکت برای چند ماه آینده موجودی مواد اولیه در اختیار دارد و امیدواریم تا قبل از آنکه موجودی مواد اولیه انبارها به اتمام برسد، تدبیری برای انتقال پول و واردات مواد اولیه اندیشیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقادات تند آیت الله علوی بروجردی از مسئولان: مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند