طرح توسعه واحد دامپروری ملایر در دست اقدام است


طرح توسعه واحد دامپروری ملایر در دست اقدام است

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری دشت نوین ملایر گفت: طرح توسعه این واحد تولیدی در دست اقدام است که برای این امر 40 هکتار زمین مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا آرش پرنوری شامگاه چهارشنبه در بازدید استاندار همدان از واحد دامپروری 2500 رآسی دشت نوین ملایر افزود: برای تملک زمین و رفع موانع موجود برای طرح توسعه این واحد بزرگ تولیدی نیازمند حمایت استاندار همدان و مسئولان استانی هستیم.
وی اظهار داشت: موانعی برای تملک زمین توسط سازمان آب و منابع طبیعی وجود دارد که برای طرح توسعه واحد دامپروری 2500 رأسی ملایر این موانع باید حل شود.
مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری دشت نوین ملایر ادامه داد: در حال حاضر این واحد در زمینی به مساحت 90 هکتار در حال فعالیت است و روزانه قادر به تولید 90 تن شیر است.
پرنوری افزود: این واحد هم اکنون دارای بیش از پنج هزار رأس دام مولد و غیر مولد است که از این میزان 2 هزار و 550 رأس به صورت مولد و شیرده هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز گفت: واحد دامپروری 2500 رأسی دشت نوین ملایر یکی از واحدهای بزرگ استان است که در زمینه تولید شیر فعالیت می کند.
منصور رضوانی جلال بیان کرد: در حال حاضر 350 واحد صنعتی شیری با بیش از 27 هزار رأس در استان همدان فعال است که 20 واحد بالای 20 رأس و مابقی با ظرفیت 50، 100 رأس و بیشتر است.
وی همچنین به فعالیت 260 واحد پرواری با ظرفیت 26 هزار و 700 رأس دام در استان همدان اشاره کرد و افزود: برای واگذاری زمین در راستای طرح توسعه واحد دامپروری دشت نوین ملایر مشکلی وجود ندارد و پیگیری های لازم برای حل مشکل در این زمینه انجام می شود.
رضوانی جلال زنجیره تولید برای محصولات باغی و زراعی و تمامی محصولات کشاورزی را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: زنجیره تولید مزایای فراوانی دارد و به جد دنبال ایجاد آن هستیم.
وی توسعه کشت های کم آب بر را از دیگر ضرورت ها برشمرد و تاکید کرد: استان همدان ظرفیت بالایی در تامین علوفه دارد که می توانیم علاوه بر بیابان زایی و تولید علوفه، علوفه جایگزین نیز داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، شرکت کشاورزی و دامپروری دشت نوین ملایر با ظرفیت 2500 رأس گله مولد و پنج هزار رأس مولد و غیرمولد فعالیت خود را با ظرفیت تولید روزانه 90 تن شیر از سال 91 آغاز کرد.
فعالیت اصلی این شرکت تولید شیر، تلیسه و گوساله نر و تأمین علوفه و نهاده های دامی است و در بخش جوکار ملایر واقع شده است و زیر مجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان است.
استاندار همدان عصر چهارشنبه از این واحد بزرگ دامپروری بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.
7528/2087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی