زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشخص شد


زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشخص شد

تهران - ایرنا – سخنگوی شورای سیاستگذاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نهایی شدن زمان برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی کشور خبر داد و گفت: نمایشگاه 4 تا 14 اردیبهشت 98 برگزار خواهد شد.

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، ایوب دهقانکاربا اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نخستین مصوبه این شورا تعیین زمان برگزاری نمایشگاه بود که به اتفاق آرا زمانی فوق تعیین شد.
وی با اشاره به انتخاب مکان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: در این جلسه چندین گزینه پیشنهاد و مقرر شد مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران یکی از دو گزینه شهر آفتاب یا مصلی امام خمینی(ره) باشد.
دهقانکار تصریح کرد: انتخاب گزینه نهایی منوط به بررسی‌های بیشتر و مذاکره با مدیران این دو مجموعه در آینده نزدیک خواهد بود.
سخنگوی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در رابطه با دیگر دستور جلسه شورا مبنی بررسی ساختار و شیوه اجرایی نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازمند آن هستیم تا صرفه‌جویی‌هایی در برگزاری نمایشگاه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: کوچک‌سازی و چابکسازی ساختار نمایشگاه یکی از اولویت‎های ما است که خوشبختانه در سال‌های اخیر مطالعاتی از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد با موضوع آسیب‌شناسی نمایشگاه کتاب تهران انجام شده است که نقطه خوبی برای شروع بحث‌های کارشناسی است.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهادات متعددی از سوی اعضا مطرح شد و در پایان تصمیم گرفته شد تا کارگروهی زیر نظر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تشکیل شود و نظرات کارشناسان این حوزه جمع‌آوری و نتایج آن در جلسه آتی شورا مطرح شود.

** نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در یک نگاه

به گزارش ایرنا، در نخستین جلسه شورای سیاست‍گذاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با ریاست محسن جوادی برگزار شد، علی اکبر اشعری، غلامرضا امیرخانی(به نمایندگی از خانم اشرف بروجردی)، داریوش نویدگویی، علی اصغرسیدآبادی، میثم نیلی، محمدجواد مرادی‌نیا، مهدی اسماعیلی‌راد، امیرمسعود شهرام‌نیا، قادر آشنا و ایوب دهقانکار حضور داشتند. نمایشگاه بین المللی تهران همه ساله همزمان با فرارسیدن اردیبهشت ماه با حضور ناشران داخلی و خارجی به میزبانی کشورمان برگزار می شود.
این نمایشگاه طی دوره های گذشته بطور معمول در دهه دوم اردیبهشت ماه هر سال برگزار شده و همواره مورد استقبال مخاطبان خود بوده است.
دانشگاهیان، دانشجویان ، اساتید دانشگاههای سراسر کشور ، فرهیختگان ، اهالی رسانه و مطبوعات ، طلاب ، دانش آموزان ، اهالی فرهنگ ، هنرو قلم و دیگر اقشار مختلف جامعه به عنوان مخاطبان اصلی این رویداد بزرگ فرهنگی به شمار می آیند.
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محلی برای عرضه و فروش کتاب های مختلف شامل چاپ اول و چاپ های گذشته است که در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.
همزمان با این نمایشگاه برنامه ها و فعالیت های جانبی ویژه کودکان و نوجوان همراه با تفریح و سرگرمی های گوناگون برگزار و میزبان همگان است.
همچنین این نمایشگاه از ابتدای راه اندازی تاکنون در محل های نمایشگاه دائمی بین المللی واقع در خیابان سئول، مصلای بزرگ امام خمینی (ره) و نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شده است.
علاوه بر حضور ناشران داخلی و خارجی در این نمایشگاه چند سالی است که برخی کشور به عنوان مهمان ویژه در این رویداد بزرگ فرهنگی حضوری فعال می یابند.
افغانستان ، روسیه ، ایتالیا ، قطر ، صربستان و تونس از جمله کشورهایی هستند که ضمن حضور فعال خود، برنامه های متنوعی را نیز برگزار کردند.
جمهوری اسلامی ایران نیز همه ساله علاوه بر حضور فعال در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان ، در نمایشگاههای بین المللی چین و روسیه نیز حضوری فعال دارد.
درکنار این نمایشگاه ، نمایشگاههای کتاب استانی در سطح ملی نیز طی سال با حضور جمع کثیری از ناشران داخلی در شهرها و مراکز استانهای مقصد برگزار می شود.
فراهنگ ** 1355 **

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل