دست رد رئیس جمهوری مولداوی بر سینه رئیس رژیم صهیونیستی


دست رد رئیس جمهوری مولداوی بر سینه رئیس رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری مولداوی با رد اظهارات رییس رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت که کشورش با همه کشورها دوست است و نمی خواهد با کسی دشمن باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اینترنتی جروزالم پست،'روون ریولین'رییس رژیم صهیونیستی که مانند سایر مسئولان این رژیم از هر فرصتی برای تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران و ایران هراسی سوء استفاده می کند، شب گذشته (سه شنبه شب) در دیدار با 'ایگور دودون' رئیس جمهوری مولداوی، کوشید تا نظرات خود را درباره ایران به وی تحمیل کند.
ریولین که در یک نشست خبری مشترک شرکت کرده بود، مدعی شد که برنامه هسته ای ایران تهدیدی برای امنیت جهان محسوب می شود.
رئیس جمهوری مولداوی نیز در واکنش به سخنان رییس رژیم صهیونیستی گفت: 'من وضعیت بسیار پیچیده ژئوپلیتیک در منطقه حساس خاورمیانه را به خوبی درک می کنم، اما شخصا به سیاست بی طرفانه و برقراری رابطه با همه کشورها اعتقاد دارم.
دودون تاکید کرد: نمی خواهیم برای خود دشمن درست کنیم و همواره خواستار برقراری دوستی با همه کشورها هستیم. کشورهای کوچک باید سیاست های عاقلانه ای داشته باشند.ما نمی توانیم بخشی از چارچوب ژئوپلیتیک گسترده تر باشیم.
پیش ازسخنان رییس جمهوری مولداوی، ریولین گفته بود: ایران برای تهدیدی فزاینده است که با آن روبه رو هستیم. ما نباید اجازه دهیم که تهران، ثبات و امنیت منطقه را بر هم بزند.
ادعاهای بی اساس رییس رژیم صهیونیستی درخصوص برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران در حالی است که 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر این رژیم روز دوشنبه با تهدید کشورهای منطقه و جهان، گفت که اسرائیل موشک هایی دارد که می تواند به هر هدفی در خاورمیانه برسد.
تهدید موشکی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالی مطرح می شود که این رژیم بارها اتهامات بی اساسی را درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای و دفاعی ایران مطرح کرده است.
وی پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام، تلاش کرد که کشورهای دیگر طرف برجام را متقاعد به خروج از آن کند.
بر اساس برخی گزارش ها، رژیم صهیونیستی 80 تا 300 کلاهک هسته ای دارد و همیشه از پیوستن به 'سازمان منع گسترش تسلیحات هسته ای' خودداری کرده است.
اروپام**9041**1590

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس