سنای آمریکا طرح کاهش شمار زندانیان را تصویب کرد


سنای آمریکا طرح کاهش شمار زندانیان را تصویب کرد

سنای آمریکا طرحی را به منظور کاهش تعداد زندانیان در این کشور تصویب کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل، به نقل از بی بی سی، بر اساس این مصوبه که "قانون اولین گام" نام دارد و از حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم برخوردار است، برای زندانیان تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شده تا بتوانند پیش از پایان دوره محکومیت، آزادی خود را به دست آورند، به مراکز بازپروری اعزام شوند یا بقیه دوره محکومیت خود را در "زندان باز" بگذرانند. هدف دیگر این مصوبه، تدوین و اجرای برنامه‌هایی برای جلوگیری از تاثیرگذاری محکومان جرایم جدی بر کسانی است که برای اولین بار زندانی می‌شوند.

اوایل سال جاری، مجلس نمایندگان هم به ابتکار و با حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه طرحی را برای اصلاح شرایط زندان‌های آمریکا تصویب کرد اما این طرح به اصلاح قوانین مربوط به صدور احکام زندان نپرداخته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تصویب طرح جدید سنا استقبال کرده و گفته است در انتظار تایید آن در مجلس نمایندگان و امضا و تبدیل آن به قانون است.

وی افزوده است: "با اجرای این قانون، جامعه ما امن‌تر خواهد شد، به محکومانی که استحقاق آن را دارند، فرصت دوباره‌ای را برای بازگشت به زندگی عادی می‌دهد و در عین حال، باعث صرفه‌جویی میلیاردها دلار در هزینه نگهداری زندانیان می‌شود."

بر اساس آمار دولتی آمریکا، این کشور با حدود دو میلیون و دویست هزار زندانی، از نظر تعداد سرانه زندانی رتبه اول را در جهان دارد. دیک دوربین، سناتور دموکرات گفته است که درحالیکه جمعیت ایالات متحده حدود ۵ درصد جمعیت کل جهان است، ۲۵ درصد زندانیان دنیا در آمریکا هستند.

قوانین ایالات متحده قضات را به صدور احکام زندان از جمله حبس کوتاه مدت برای طیف گسترده‌ای از جرایم ملزم می‌کند که در مواردی با انتقاد قضات هم مواجه شده است. منتقدان وضعیت کنونی گفته‌اند که قوانین کیفری ایالت متحده مربوط به دهه‌های پیش است، با نیازهای جهان امروز انطباق ندارد و باید به طور گسترده اصلاح شود. آنان معتقدند که این قوانین به نحوی تدوین شده که اقلیت‌های نژادی بیش از اکثریت سفیدپوست با خطر محکومیت زندان مواجه هستند.

طرفداران اصلاح ساختار زندان‌ها و قوانین کیفری آمریکا حذف مجازات حبس برای بسیاری از جرایم را لازم می‌دانند. آنان در پاسخ به این انتقاد که چنین اصلاحاتی امنیت جامعه را به مخاطره خواهد انداخت گفته‌اند که اصلاحات مورد نظر عمدتا شامل اختیارات بیشتر برای قضات برای صدور احکام جایگزین حکم حبس است.

مصوبه جدید سنای آمریکا برای برخی از جرایم همچنان مجازات زندان و سلب حق برخورداری از آزادی پیش از موعد را پیش‌بینی کرده است. کودک آزاری و جرم همراه با خشونت از این قبیل جرایم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر