نمایندگان قبل از مراجعه به وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی با ما هماهنگ کنند/ رئیس جمهور بر تعامل دولت و مجلس تاکید کردند


نمایندگان قبل از مراجعه به وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی با ما هماهنگ کنند/ رئیس جمهور بر تعامل دولت و مجلس تاکید کردند

به گزارش خبرنگار دولت (/fa/component/roojanews/frame.html?href=/fa/political/27) گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان (/fa/component/roojanews/frame.html?href=/fa/political)، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت، در...

نمایندگان قبل از مراجعه به وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی با ما هماهنگ کنند/ رئیس جمهور بر تعامل دولت و مجلس تاکید کردند

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت، در واکنش به پخش فیلمی از توهین عبدالباسط درازهی نماینده سراوان، اظهار کرد: ما خواهشمندیم که نمایندگان برای حضور در دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه ها از قبل به ما اطلاع بدهند تا وزرا زمانی را برای نمایندگان تعیین کنند که موجبات گله مندی فراهم نشود.

وی در خصوص فیلم منشر شده از نماینده سراوان افزود: مدت فیلمی که بازبینی کردیم خیلی طولانی تر از ویدئوی منتشر شده است.

امیری ادامه داد: رئیس جمهور بارها به صورت مکرر درباره تعامل دولت و مجلس تاکید کردند.

امیری در خصوص تعامل دولت و مجلس تصریح کرد: روز گذشته حدودا ۴۵ دقیقه از زمان جلسه مجلس به صورت غیر علنی به بررسی این موضوع اختصاص یافت؛ جمع بندی که انجام شد آن بود که جلسه‌ای با مسئولیت آقای پزشکیان به عنوان نایب رئیس مجلس و با حضور اعضای هیات ناظر بر رفتار نمایندگان، وزیر امور اقتصاد و دارایی، نماینده مردم سراوان و من برگزار شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این جلسه بعد از ظهر دیروز تشکیل شد و در آن به طور کامل فیلم ماجرای درگیری مورد بازبینی قرار گرفت؛ مدت این فیلم نسبت به آنچه که در فضای مجازی منتشر شده خیلی طولانی‌تر بود. بر اساس آنچه که ما مشاهده کردیم نماینده سراوان به اداره گمرک مراجعه می‌کند تا در آنجا هماهنگی‌های لازم انجام شود. ایشان دقایقی جلوی در معطل و سپس وارد قسمت پذیرش می‌شود. از این لحظه به بعد وقایع در کلیپ موجود است.

امیری با اشاره به اینکه در جلسه دیروز اظهارات نماینده سراوان شنیده‌ شد؛ گفت: بناست تا نسبت به کارمندی که در فیلم مشاهده می‌شود، ارباب رجوعی که با نماینده درگیر می‌شود و نسبت به همان نماینده محترم بر اساس قانون رفتار گردد؛ زیرا همه ما در کشور در برابر قانون مساوی هستیم. البته فردی که در کلیپ به نماینده سراوان اهانت می‌کند کارمند دولت نیست، بلکه ارباب رجوع بوده است. قرار شد که نماینده سراوان فردی را که او را مورد اهانت قرار داده بود در دستگاه قضایی رضایت دهد.

وی با بیان اینکه قرار است تا نحوه برخورد کارمند محترم گمرک به هیات رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شود، گفت: اگر احیانا قصوری از سمت او صورت گرفته باشد مطابق قوانین و مقررات رسیدگی شود. از دیگر نتایج جلسه روز گذشته آن بود که مقرر شد مشکلاتی که در حوزه انتخابیه آقای درازهی نماینده مردم سراوان، در حوزه گمرک وجود دارد از طریق رئیس گمرک و معاون پارلمانی وزارت اقتصاد بررسی و حل و فصل شود. گزارش این جلسه هم امروز صبح در مجلس شورای اسلامی توسط آقای پزشکیان ارائه شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار کرد: از حسن نظر و اقدامات خیر اندیشانه و تدابیر خیلی خوبی که آقایان لاریجانی و پزشکیان در این زمینه انجام داده‌اند تقدیر و سپاسگزاری می‌کنم. ازسوی دیگر حرمت نمایندگان مجلس بر همه ما واجب و لازم است و آن‌ها نمایندگان مردم هستند.

امیری با تاکید بر اینکه تا کنون تعامل و همکاری‌های مناسبی میان مدیران اجرایی کشور و نمایندگان مجلس صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است اتفاقات نادری نظیر آنچه که اخیرا افتاده، پیش بیاید، اما در این زمینه خواهش ما از نمایندگان مجلس این است که هر گاه قصد مراجعه به وزارتخانه یا دستگاه‌های اجرایی کشور را دارند، از قبل موضوع را اطلاع و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا اتفاقات نادری که اخیرا افتاد و برای همه ما نیز ناپسند است رخ ندهد. همچنین مدیران و اعضای دولت نیز با کمال میل آماده و پذیرای نمایندگان محترم مجلس هستند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بر لزوم تعامل دولت و مجلس و ارتباط خوب وزرا و اعضای دولت و مدیران اجرایی کشور با نمایندگان محترم مجلس تاکید کرده‌اند، یادآور شد: در این راستا در طول هفته شاهد حضور اعضای محترم دولت اعم از وزرا، معاونان پارلمانی و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی در مجلس شورای اسلامی و برقراری گفت‌وگوی نمایندگان با این افراد هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟