انتقاد دادگستری تهران درباره مسکوت مانده 10 ساله یک قانون


انتقاد دادگستری تهران درباره مسکوت مانده 10 ساله یک قانون

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: لایحه قانون تجارت 10 سال در مجلس معطل تصویب مانده است.

خبرگزاری مهر: غلامحسین اسماعیلی صبح چهارشنبه در پنجاه و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران طی سخنانی با تأکید بر لزوم رسیدگی قانونی به دعاوی تجاری گفت: لایحه قانون تجارت از ۱۰ سال گذشته در مجلس معطل مانده است و در تهران دادگاه‌های اختصاصی در این زمینه نداریم، اما به دعاوی تجاری به شکل تخصصی رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تخصصی و متمرکز شدن روند رسیدگی به دعاوی تجاری گفت: در برخی از شعب دادگاه‌های استان، مانند شعبه دادگاه شهید بهشتی، به صورت تخصصی به دعاوی تجاری رسیدگی می‌شود.

رییس کل دادگستری استان تهران با بیان این که در لایحه قانون تجارت دادگاه‌های اقتصادی را تعریف کرده ایم، خواستار تسریع در تصویب آن در مجلس شد و گفت: ما در ذیل لایحه قانون تجارت که به تائید دستگاه قضایی نیز رسیده، دادگاه‌های اقتصادی را تعریف کرده‌ایم، أطاله دادرسی از درد‌های مزمن حوزه قضائی است که جز با تأمین و بکارگیری قضات جدید امکان پذیرنخواهد بود.

اسماعیلی ادامه داد: در روند تشکیل پرونده‌های دعاوی تجاری اگر اصحاب پرونده همکاری کنند، بازه زمانی آن از ٤٢ روز به ٢ روز کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، محمد حسین مقیمی استاندار سابق، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، از زحمات محمد حسین مقیمی استاندار سابق تقدیر به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت