آمریکا هنوز دستور دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا نکرده است


نماینده رابط دولت جمهوری اسلامی ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری، در نامه‌ای به خانم «جنیفر نیو استد»نماینده رابط ایالات متحده آمریکا در این دیوان، با توجه به مفاد دستور موقت دیوان اعلام کرد که به رغم دستور صریح دیوان مبنی بر عدم تشدید وضعیت موجود، آمریکا در تاریخ 14 آبان 1397 تحریم‌های بیشتری را علیه ایران و شرکت‌ها و اتباع ایرانی اعمال نموده...

آمریکا هنوز دستور دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا نکرده است

نماینده رابط دولت جمهوری اسلامی ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری، در نامه‌ای به خانم «جنیفر نیو استد»نماینده رابط ایالات متحده آمریکا در این دیوان، با توجه به مفاد دستور موقت دیوان اعلام کرد که به رغم دستور صریح دیوان مبنی بر عدم تشدید وضعیت موجود، آمریکا در تاریخ 14 آبان 1397 تحریم‌های بیشتری را علیه ایران و شرکت‌ها و اتباع ایرانی اعمال نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محسن محبی نماینده رابط دولت جمهوری اسلامی ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری با توجه به مفاد دستور موقت دیوان که در تاریخ 11 مهرماه 1397 صادر شده بود، طی نامه مورخ 1397.09.19 خود به نماینده رابط ایالات متحده آمریکا (خانم جنیفر نیو استد) اعلام کرد که به رغم دستور صریح دیوان مبنی بر عدم تشدید وضعیت موجود، آمریکا در تاریخ 14 آبان 1397 تحریم‌های بیشتری را علیه ایران و شرکت‌ها، اتباع ایرانی اعمال کرده است؛ به علاوه آمریکا بدون توجه به بندهای 88 تا 100 و نیز قسمت آمره دستور مزبور، هیچ اقدام مشخصی برای اجرای دستور دیوان و رفع موانع صادرات آزاد کالا، تجهیزات و خدمات به ایران و صدور مجوزهای لازم و ترتیبات مربوط به نقل و انتقال وجوه، به عمل نیاورده است.

نماینده رابط ایران در نامه خود متذکر شده است که ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه کالاهای مرتبط با مسائل انسان‌دوستانه هم‌چنان از تحریم‌های آمریکا معاف است، صرفاً لفاظی سیاسی است و در عمل چنین نیست.

نماینده رابط دولت در دیوان بین‌المللی دادگستری اضافه کرده که آمریکا نه تنها به دستور دیوان عمل نکرده، بلکه حتی 67 هواپیمای ایران‌ایر را به لیست تحریم‌های خود افزوده و مشکلات تازه‌ای ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این رفتار مقامات آمریکایی در تخلف از دستور دیوان غیرقابل قبول است، از آمریکا خواسته که به فوریت اقداماتی را که در اجرای دستور موقت دیوان انجام داده است به اطلاع ایران برساند.

گفتنی است وزارت امور خارجه نیز چندی قبل طی یادداشت دیپلماتیک از طریق سفارت سویس در تهران (حافظ منافع آمریکا) تخلف آمریکا از دستور دیوان را گوشزد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد