پردرآمدترین مشاغل دنیا را بشناسید


پردرآمدترین  مشاغل  دنیا  را  بشناسید

برخی مشاغل نسبت به سایرشغل‌های دیگری درآمدبیشتری راباخودهمراه دارنددراین مطلب بابرخی ازآن‌هاآشناخواهیدشد.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، درآمد بالا و زیاد این روزها دغدغه هرکسی است که به شغل یا کاری مشغول است. همه ما تلاش می‌کنیم تا موقعیت‌های شغلی بهتری پیدا کنیم. در این میان اما برخی مشاغل درآمدهای بیشتری دارند. برخی از آنها انرژی و تجربه بیشتری می‌خواهند، برخی دانش و تخصص بیشتر. نگاهی به مشاغل پردرآمد جهان کردیم تا شما هم با آنها آشنا شوید. امیدواریم شما هم دارای یکی از این مشاغل باشید.

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار می‌تواند به میزان حداقل 68هزار دلار و حداکثر 125هزار دلار درآمد کسب کند. حقوق بازنشستگی این حرفه می‌تواند حدود 55هزار دلار باشد. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بلومبرگ سالانه 179هزار دلار درآمد کسب می‌کنند، درحالی که همین افراد در اوراکل 73هزار دلار درآمد دارند. در این مورد، حقوق و دستمزد افراد به شرکتی که برای آن کار می‌کنند، بستگی دارد و شرکت‌ها دستمزدهای متفاوتی پرداخت می‌کنند.

کنترل‌کننده ترافیک هوایی

درآمد یک کنترل‌کننده ترافیک خبره زمانی که در فرودگاه بزرگی کار می‌کند که در آن پروازهای بیشتری انجام می‌شود، بسیار بالاست. این افراد از 51هزار دلار تا 200هزار دلار یا به‌طور متوسط 138هزار و 871 دلار درآمد کسب می‌کنند. درواقع مسافرت چندین‌روزه مسافران به صلاحیت و کار این متخصصان متکی است، به همین دلیل است که با در نظر گرفتن درآمد بالا برای آنها سختی کارشان جبران می‌شوند.

مدیرفروش

درآمد یک مدیرفروش نیز ممکن است در شرکت‌های مختلف متفاوت باشد. البته در مقایسه با کنترل‌کننده ترافیک هواپیما، درآمد مدیرفروش پایین‌تر است. حداقل درآمد آنها 71هزار دلار است. البته پتانسیل کسب درآمد این شغل بسیار زیاد است، زیرا این شرکت موقعیت کمیسیون را برای افراد فراهم می‌کند. این باعث می‌شود مدیرفروش به اندازه 146هزار دلار درآمد کسب کند که نزدیک به درآمد متوسط کنترل‌کننده ترافیک است. مدیریت فروش به دلیل فرصت بی‌حد و حصر خود برای کسب حقوق و دستمزد بیشتر شغل خوبی برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود.

مدیرمالی

مدیرمالی هم تقریبا مشابه مدیرفروش است. حقوق بازنشستگی برای این حرفه حدود 76هزار دلار است که می‌تواند تا 133هزار دلار افزایش یابد. گفته می‌شود قرار است سال آینده درآمد مدیران مالی به حداقل 500/103 دلار برسد. البته حداکثر نرخ حقوق و دستمزد آنها هنوز هم می‌تواند بالاتر برود.

مهندس نفت

وقتی که صحبت درباره درآمد ورودی یا پایه به میان می‌آید، این شغل کاملا سودآور است. تا سال 2018، حقوق و دستمزد در سطح ورودی این شغل، حدود 86هزار دلار بود. به‌طور خاص، برخی مهندسان نفت در شرکت Chevron 90هزار دلار و در شرکت BP 94هزار دلار درآمد دارند. درآمد آنها گاه به 150هزار دلار هم می‌رسد.

خلبان

به‌طور کلی، خلبانان تازه‌کار شروع به پرواز در مسیرهای کم‌رفت‌و‌آمد می‌کنند و دستمزدشان حدود 46هزاردلار است. اگر مسافران بیشتر شده و طول مسیر پرواز زیاد شود، حقوق بیشتری کسب می‌کنند، به این معنا که تجربه بیشتر، درآمد بیشتر را در پی دارد. گفته می‌شود در سال آینده، حداکثر حقوق آنها می‌تواند بین 215هزار تا 250هزار دلار باشد.

مدیران معماری و مهندسی

افرادی که در حوزه‌های تخصصی کار می‌کنند، حدود 86هزار دلار در سال درآمد دارند. به‌طور متوسط، هردو شغل می‌توانند 118، 600 دلار دستمزد داشته باشند. اگر حقوق و دستمزد مبتنی‌بر سود باشد، متخصصان درواقع می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند. در برخی شرکت‌ها، وقتی کار با وجود بودجه پایین‌تر انجام می‌شود، پاداش‌های بزرگ به مدیران تعلق می‌گیرد. پاداش‌ها می‌تواند حقوق متوسط را به حدود 120هزار دلار افزایش دهد. حداکثر درآمد این مشاغل بدون عناصر فوق بیش از 170هزار دلار است.

دندانپزشک

این فهرست با سه متخصص پزشکی پایان می‌یابد. به‌طور معمول، تمام حرفه‌های ذکرشده نیاز به دوره‌های تحصیلی خاصی دارند اما سه موقعیت برتر نیاز به دانش و تجربه تئوری بیشتری دارند. یک دندانپزشک می‌تواند 102هزار دلار درآمد کسب کند. تا سال 2018، این متخصصان می‌توانند به‌طور میانگین 133، 780 دلار درآمد کسب کنند. میانگین حداکثر حقوق و دستمزد آنها 173هزار دلار است و می‌تواند براساس عوامل خاصی افزایش یابد.به‌عنوان مثال، اگر دندانپزشک متعلق به کلینیک یا شرکت خود باشد، پتانسیل درآمدش بی‌حد و حصر است.

جراح می‌تواند از 250، 900دلار تا 500هزار دلار، بسته به تجربه، تخصص و مکان خود درآمد کسب کند. آنها در سال آینده می‌توانند 355، 800 دلار درآمد کسب کنند. جراحان جراحی بیشتر می‌توانند تا یک‌میلیون دلار درآمد کسب کنند.

اما یک متخصص بیهوشی در طول یک عمل جراحی یک حرفه حیاتی است زیرا اطمینان می‌دهد که ترکیب داروی مناسب به بیمار منتقل می‌شود. متوسط دستمزد آنها 351، 300دلار است که کمتر از جراحان است. مزیت جراح، حقوق و دستمزد اوست که در سال آینده 261هزار دلار است. حداکثر حقوق و دستمزد به متغیرهای بسیار بیشتر نسبت به سایر حرفه‌های پزشکی بستگی دارد.

برخی از این عوامل عبارتند از محل و نوع بیمارستان و نوع تسهیلات پزشکی. یکی‌دیگر از دلایل اینکه این حرفه بیشتر درآمد کسب می‌کند، نرخ‌های بیمه بالاتر در زمینه پزشکی است. جراحان با تجربه می‌توانند تا 450هزار دلار یا بالاتر، به‌خصوص اگر جراح مشهور باشند، درآمد کسب کنند.

خبرنگاران جوان

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید