کدام کشورها بیشترین نفت را در 2018 کشف کردند؟


پول‌نیوز - در سال جاری میلادی تاکنون ۸.۸ میلیارد بشکه ذخایر جدید نفت و گاز در جهان کشف شده است و گویان، روسیه و آمریکا در صدر لیست بزرگترین کشف کنندگان جهانی نفت و گاز در این سال قرار داشته اند. 2018 مهمترین سال برای کاوش جهانی نفت و گاز از...

کدام کشورها بیشترین نفت را در 2018 کشف کردند؟پول‌نیوز - در سال جاری میلادی تاکنون ۸.۸ میلیارد بشکه ذخایر جدید نفت و گاز در جهان کشف شده است و گویان، روسیه و آمریکا در صدر لیست بزرگترین کشف کنندگان جهانی نفت و گاز در این سال قرار داشته اند.

2018 مهمترین سال برای کاوش جهانی نفت و گاز از 2015 تا حالا است. گویان، روسیه و آمریکا در صدر این لیست قرار دارند .

منابع کشف شده 8.8 میلیارد بشکه معادل نفت در 2018 است. ریستاد انرژی، شرکت مشاوره نفت و گاز انتظار دارد این رقم تا پایان سال به 9.4 میلیارد بشکه برسد .

پالزر شنگا، تحلیلگر ارشد ریستاد انرژی گفت:« ما انتظار داریم این روند اکتشاف ها در 2019 ادامه یابد» .

اکتشاف های دریایی حدود 82 درصد این مقدار را تشکیل می دهد. 2018 همچنین شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در نسبت جایگزینی ذخایر تا حدود 15 درصد از 11 درصد 2017 بوده است.

شنگا اضافه کرد فعالیت های جهانی کاوش و اکتشاف روند کاهش سال به سال را متوقف کرده و در سال آینده رو به افزایش است. کاوش جهانی نفت و گاز از 2014 تا 2017 کاهش داشت و حالا به طرز فوق العاده ای جبران شده است .

گویان، روسیه و آمریکا در صدر لیست کشورهای اکتشاف کننده قرار دارند .

شرکت اکس موبیل گویان دهمین اکتشاف خود را در منطقه حاصلخیز استابروک ثبت کرد و منابع قابل استحصال خود را از این منطقه به 5 میلیارد بشکه معادل نفتی رساند .

شرکت نواتک روسیه اولین چاه اکتشافی خود را در آبسکوی شمالی در آبهای کم عمق خلیج اوب سیبری حفر کرد. این بزرگ‌ترین اکتشاف سال جاری است و تخمین می‌زنند حدود 960 میلیون بشکه ذخایر قابل استحصال داشته باشد .

در خلیج مکزیک آمریکا شرکتهای چورون وشل اکتشاف های نفتی را در بالیمور و داور ثبت کردند. ریستاد انرژی تخمین می‌زند منابع استحصال این دو منطقه روی هم حدود 728 میلیون بشکه باشند .

سایر اکتشاف های مربوط شامل اکتشاف گاز شرکت انی در کالیپسوی قبرس، اکتشاف گاز در مبروک شمال شرق توسط شرکت توسعه نفت عمان، اکتشاف میعانات گازی در عمان و اکتشاف نفت شرکت دورادو در استرالیا می شود. ریستاد انرژی تخمین می‌زند این میادین حدود 1.6 میلیارد بشکه معادل نفتی منابع قابل استحصال داشته باشند .

هزینه اکتشاف 61 درصد از سال 2014 تا 2018 کاهش یافته است. سقوط سرمایه‌گذاری‌های اکتشافی در 2018 متوقف شد و انتظار می رود در 2019 افزایش یابد .

شنگا گفت:« این شرایط نه تنها ثابت می‌کند که شرکت های اکتشافی و تولیدی دوباره مایل به سرمایه گذاری هستند بلکه بر ایده آنها برای سرمایه گذاری های هوشمندانه و بدون ریسک تأکید می‌کند .

کاهش هزینه های کلی اکتشاف به همراه افزایش نسبی موفقیت باعث پیشرفت فوق العاده در هزینه اکتشاف برای هر بشکه معادل های نفتی شده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا