بسته عملکرد تنظیم بازار قم تهیه و به مردم ارایه شود


بسته عملکرد تنظیم بازار قم تهیه و به مردم ارایه شود

قم - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: نظارت و بازرسی بر واحدها و اصناف تولیدی و توزیعی آثار روانی مثبتی بر افکار عمومی جامعه دارد، از این رو دبیرخانه ستاد تنظیم بازار استان بسته ای از عملکرد سال جاری خود را تهیه و از طریق صدا و سیما به مردم ارائه کند.

به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: در صورت اعمال نظارت دقیق بر بازار و کنترل قیمت ها جامعه هدف احساس می کند که یک مرجع رسیدگی کننده ای کار آنها را بازرسی و وادار به پاسخگویی و حرکت بر مدار قانون می نماید.
وی تصریح کرد: به طور کلی نظارت بر بازار وقتی که نتیجه و بازخوردی بر افکار عمومی داشته باشد، پسندیده است، و در غیر این صورت آثار آن برای جامعه ملموس نخواهد بود.
وی گفت: دبیرخانه تنظیم بازار باید آمار روشن و شفاف و بسته ای از کارهای نظارتی صورت گرفته که باعث تعدیل قیمت ها شده را تهیه و در نشستی در صدا و سیما تبیین کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین با تقدیر از همه اصناف و اتحادیه ها برای اجرای موفقبت آمیز طرح خود نظارتی افزود: در حال حاضر نرخ تورم در قم از میانگین کشوری کمتر است و این نشان دهنده پیگیری های به موقع است.
درحال حاضر 40 هزار واحد صنفی در قم فعالیت می کنند.همچنین تعداد اتحادیه‌های صنفی قم حدود 60 مورد است که 40 درصد آنها تولیدی و بقیه توزیعی می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین میوه شب عید نیز خاطر نشان کرد: با توجه به موجود بودن 2 هزار تن سیب در انبارهای استان و همچنین هموار شدن مسیر خرید میوه توسط وزارت جهاد کشاورزی و واگذاری مسئولیت آن به سازمان تعاون مشکل خاصی وجود ندارد.
معاون استاندار قم همچنین موضوع نظارت بر واحدهای تولید سوسیس و کالباس را نیز مورد توجه قرار داد، و افزود: این واحدها باید نیازمندی های خود را ار طریق انجمن مربوطه و پشتیبانی امور دام پیگیری کنند.
حدود 20 واحد تولید سوسیس و کالباس در قم فعالیت می کند.
7403/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت