2 هزار دختر بازمانده از ازدواج تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی


2 هزار دختر بازمانده از ازدواج تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: از میان افراد تحت حمایت این نهاد دو هزار دختر بازمانده از ازدواج وجود دارد.

2 هزار دختر بازمانده از ازدواج تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی
به گزارش فانوس، حمید خوجانی اظهار کرد: بخش عمده این دختران در روستاها ساکن و سن بالای ۳۵ سال دارند و به‌نوعی بازمانده از ازدواج محسوب می‌شوند.

خوجانی بابیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر از این دختران در روستاها ساکن هستند، بیان کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی ازجمله عوامل تأخیر در ازدواج دختران تعیین‌شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس کمیته امداد خراسان شمالی با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردوهای فرهنگی برای این دختران در تلاش است مبانی ازدواج درست را به آن‌ها آموزش دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی همچنین به وجود چهار هزار و ۷۰۰ دختر در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و افزود: بیش از نیمی از این دختران ساکن روستا و دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.

خوجانی به فعالیت‌های مختلف کمیته امداد به منظور ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و همچنین پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و ادامه داد: این نهاد برای تشویق و حمایت از ازدواج زنان سرپرست خانوار بسته‌های تشویقی را در دست اجرا دارد.

وی پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال به همسران این بانوان را ازجمله بسته‌های حمایتی برای ازدواج مجدد این زنان عنوان کرد و گفت: ساخت مسکن، استمرار پوشش درمان آن‌ها و فرزندانشان از دیگر محتوای بسته‌های تشویقی برای ازدواج زنان سرپرست خانوار است.

این مسئول با اشاره به بالا رفتن قیمت کالاهای ضروری برای خرید جهیزیه نوعروسان، گفت: اعتبارات کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تنها بخش کوچکی از نیاز خانواده‌ها را برآورده می‌کند، بنابراین در این زمینه نیازمند کمک‌های خیران هستیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه