فیلم جنگ سرد بیشترین جوایز جشنواره فیلم اروپا را ربود


فیلم  جنگ سرد  بیشترین جوایز جشنواره فیلم اروپا را ربود

در جشنواره فیلم اروپایی در سویل درام عشقی جنگ سرد پنج جایزه مهم را از آن خود کرد.

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، در جشنواره سینمای اروپا که در شهر اسپانیایی سویل برگزار شد، فیلم لهستانی "جنگ سرد" به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی، پنج جایزه اصلی را درو کرد: بهترین فیلم، بهترین هنرپیشه زن، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین کارگردانی.

این دومین بار است که پاول پاولیکوفسکی از این جشنواره جایزه می‌گیرد. بار اول در سال ۲۰۱۴ با فیلم "ایدا" جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

یوانا کولیگ، که نقش یک زن خواننده را در "جنگ سرد" ایفا می‌کند، به عنوان بهترین بازیگر زن شناخته شد. او به علت بارداری نتوانست در جشنواره حضور یابد و جایزه خود را شخصا دریافت کند.

این فیلم داستان عشق میان یک زن خواننده و رقصنده و یک نوازنده پیانو در دوران جنگ سرد است. عشق این دو در سایه حکومت پلیسی آن زمان اروپای شرقی پایانی تلخ می‌گیرد.

مارچلو فونته، هنرپیشه ایتالیایی، جایزه بهترین بازیگر مرد اروپا را از آن خود ساخت. او در فیلم "دوگمان" نقش یک آرایشگر سگ‌های خانگی را ایفا می‌کند که پای او به ماجراهای جنایی کشیده می‌شود. فونته پیش از این در جشنواره بین المللی کن هم بهترین بازیگر سال شناخته شده بود.

هیئت داوران آکادمی فیلم اروپایی، فیلم "مرگ استالین" به کارگردانی آرماندو یانوچی از بریتانیا را بهترین کمدی سال دانست.

جشنواره فیلم اروپایی از کارمن مائورا، زن بازیگر ۷۲ ساله اسپانیایی به خاطر کارنامه هنری پربارش تجلیل به عمل آورد.

رضایت اندک برای آلمانی‌ها

فیلم‌های آلمانی در به دست آوردن جوایز آکادمی سینمای اروپا موفقیت زیادی نداشتند.

مهمترین امید سینمای آلمان ماری بویمر بود، که با ایفای نقش رومی اشنایدر در فیلم "سه روز در کبرون" خوش درخشیده بود. اما هیئت داوران جایزه بهترین بازیگر زن را به یوانا کولیگ تقدیم کرد.

فیلم آلمانی "سه روز در کبرون" که بازآفرینی رویدادها و خاطراتی از آخرین ماه‌های زندگی رومی اشنایدر است، تنها جایزه بهترین موزیک متن را دریافت کرد.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر