اقامت ترکیه برای ایرانیان برگرفته از کتاب ترکی شو


بسیاری از افراد که قصد کار در ترکیه یا اجرای یک تجارت در کشور ترکیه را دارند ابتدا برای آشنایی با محیط و بررسی دقیق تر مسائل پیرامون کسب و کار خود به عنوان توریست به کشور ترکیه مهاجرت می کنند.رفتن به ترکیه نیاز به ویزا دارد که این ویزاها انواع مختلفی دارند و بستگی به قصد مهاجر از رفتن به ترکیه دارد. در ادامه برخی از ویزاهای ترکیه را بررسی می...

اقامت ترکیه برای ایرانیان برگرفته از کتاب ترکی شو

بسیاری از افراد که قصد کار در ترکیه یا اجرای یک تجارت در کشور ترکیه را دارند ابتدا برای آشنایی با محیط و بررسی دقیق تر مسائل پیرامون کسب و کار خود به عنوان توریست به کشور ترکیه مهاجرت می کنند.رفتن به ترکیه نیاز به ویزا دارد که این ویزاها انواع مختلفی دارند و بستگی به قصد مهاجر از رفتن به ترکیه دارد.

در ادامه برخی از ویزاهای ترکیه را بررسی می کنیم. تمامی مطالبی که در ادامه می آید برگرفته از کتاب ترکی شو است. این کتاب یک مرجع کامل برای اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه می باشد.برای دانلود کتاب ترکی شو می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اقامت ترکیه برای ایرانیان

اقامت ترکیه برای ایرانیان برگرفته از کتاب ترکی شو

برای آمدن به ترکیه، شما ویزای مناسب نیاز خواهید داشت تا بتوانید به این کشور وارد شوید.

ویزای ترانزیت ترکیه

ترکیه ویزای ترانزیت ندارد. اگر شما با هواپیما وارد خاک ترکیه شوید و فورا یک هواپیما بگیرید و به کشور دیگری بروید، معمولا میتوانید بدون عبور از بخش کنترل مهاجرت ترکیه در فرودگاه بمانید و بدون نیاز به هر نوع ویزا میتوانید از گیت ورود خود به گیت خروج جدید بروید.

اگر شما قصد دارید به هر دلیلی از بخش کنترل مهاجرت عبور کنید، نیاز به یک ویزای مناسب خواهید داشت. اگر شما از طریق سفر دریایی وارد ترکیه شوید، همیشه به یک ویزا نیاز دارید.

ویزای کوتاه مدت – توریستی

در سال ۲۰۱۵ ، ۴۱ میلیون نفر از ترکیه بازدید کردند. در سال ۲۰۱۶ عمدتا در نتیجه درگیری در سوریه ، عدم قطعیت سیاسی در ترکیه و حملات تروریستی این تعداد به ۳۱ میلیون نفر کاهش یافت.گزارشات محلی حاکی از این است که تعداد توریست ها به شدت در سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است که بیشتر ورود توریست ها از روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق بود.

جالب است بدانید به عنوان یک توریست چقدر بازدید از ترکیه راحت و آسان است.بسیاری از افراد که تمایل کار در ترکیه را دارند، یک تجارت را راه اندازی می کنند و پس از مدتی بازنشست می شوند، از ابتدا به عنوان یک توریست وارد ترکیه خواهند شد و آسانی کاری را که میخواهند انجام دهند بررسی می کنند.

آنها برنامه های خود را تنظیم می کنند، به خانه برمی گردند و سپس برای هر نوع ویزای مهاجرتی که ممکن است نیاز داشته باشند اقدام می کنند.شهروندان هر کشور می توانند به عنوان توریست از ترکیه بازدید کنند: هم شخصی که براساس یک برنامه کوتاه مدت ( کمتر از ۹۰ روز) از ترکیه بازدید می کند و هم شخصی که برای کار به ترکیه می آید.

طول زمانی که شما می توانید از ترکیه بازدید کنید به ملیت شما بستگی دارد، زیرا دولت ترکیه با کشور های مختلف توافقات اختصاصی کرده است که حقوق توریستی دوجانبه باشد.تنها چیزی که مورد نیاز است این است که آنها باید یک ویزای الکترونیکی بگیرند.این ویزا یک ویزای معمولی نیست. این ویزا وضعیت یا درخواست نامه شما را بررسی نمی کند. به طور اساسی این یک رسید مالیات ورود به ترکیه می باشد.

اقامت ترکیه برای ایرانیان برگرفته از کتاب ترکی شو

شما از طریق وبسایت ویزای الکترونیکی دولت ترکیه برای ویزای الکترونیکی درخواست می دهید. این وبسایت به چند زبان می باشد. کل فرآیند گرفتن این ویزا کم تر از پنج دقیقه طول می کشد. فقط نیاز است شما اطلاعاتی مانند شماره گذرنامه و نام کامل والدین خود را وارد کنید.

همچنین شما باید مبلغ ناچیزی را پرداخت کنید ( با کارت اعتباری یا کارت نقدی ). همچنین مبلغ قابل پرداخت به کشور زادگاه شما بستگی دارد. و معمولا حدود ۲۰ دلار آمریکا می باشد.شما می توانید ویزای الکترونیکی را تا سه ماه قبل از تاریخ سفر مورد نظر خود درخواست دهید.

زمانی که شما وارد ترکیه می شوید، ویزای الکترونیکی شما به شما اجازه خواهد داد که در این کشور در هر دوره ۱۸۰ روزه تا حداکثر ۹۰ روزه اقامت داشته باشید. برخلاف بسیاری از کشور ها ، این بدون در نظر گرفتن این مسئله است که آیا آن دوره ارتباطی به سال تقویمی دارد یا خیر.

بنابراین به عنوان مثال ، اگر شما در اول ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ برای یک بازدید ۹۰ روزه وارد ترکیه شدید می توانستید تا ۳۰ ام ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ اقامت داشته باشید ( حداکثر ۹۰ روز ) اگر شما در اول ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ وارد ترکیه شدید، شما می توانستید تا سی ام ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ اقامت داشته باشید ( دوباره همان حداکثر ۹۰ روز ) .

این شمار در اول ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ مجدد شروع نمی شود چراکه شما در تقویم سالی جدید هستید.اگر شما به عنوان توریست بیش از ۹۰ روز قصد اقامت در ترکیه داشته باشید، شما می توانید چنین کاری کنید، اما این امر تنها با گرفتن اجازه اقامت کوتاه مدت ممکن می باشد. این امر نسبتا ساده است.

اقامت ترکیه برای ایرانیان برگرفته از کتاب ترکی شو

بازدید کنندگان بازرگان ترکیه – صفحه ۳۲ از کتاب ترکی شو

افرادی که قصد بازدید از ترکیه دارند تا مشتریان خود را ملاقات کنند یا در مورد موضوعات تجاری بحث و گفت و گو کنند می توانند به عنوان توریست به ترکیه بروند. هیچ ویزای جداگانه ای برای بازدید کنندگان بازرگان وجود ندارد.با این وجود اگر شما می خواهید برای اهداف تجاری دیگری از ترکیه دیدن کنید ، ویزای کاری نیاز خواهید داشت که در آن شرایط مختلفی وجود دارد.

به عنوان مثال روزنامه نگاران یک ویزای مخصوص دارند، افرادی که فیلم می سازند یا تحقیق علمی انجام می دهند یک نوع ویزای متفاوت دارند، درست مانند افرادی که به قصد تدریس و رانندگی کامیون به ترکیه می آیند.

توضیحاتی در مورد کتاب ترکی شو

کتاب ترکی شو به صورت اختصاصی توسط سایت استخدامی دات کام ترجمه و تدوین شده است. در این کتاب اطلاعات مهمی برای زندگی در ترکیه، آشنایی با قوانین حاکم در ترکیه ، انواع ویزای ترکیه، خرید ملک در ترکیه و هرآنچه برای مهاجرت به ترکیه نیاز است گفته شده است.

توصیه می کنیم مطلب زیر را نیز بخوانید :

مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو برگرفته از کتاب کانادایی شو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات