محصولات ایران خودرو با موتور EF7 پلاس به بازار عرضه خواهند شد


محصولات ایران خودرو با موتور EF7 پلاس به بازار عرضه خواهند شد

مدیرعامل شرکت ایپکو ایران خودرو گفت در حال تولید نسل جدید موتورهای توربوشارژ و تنفس طبیعی با عنوان موتور EF7 پلاس هستیم تا میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروها را کاهش دهیم. محمد زالی، مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) اعلام کرد در حال تولید نسل جدید موتورهای توربوشارژ و تنفس طبیعی با عنوان موتور EF7 پلاس... نوشته...

مدیرعامل شرکت ایپکو ایران خودرو گفت در حال تولید نسل جدید موتورهای توربوشارژ و تنفس طبیعی با عنوان موتور EF7 پلاس هستیم تا میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروها را کاهش دهیم.

محمد زالی، مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) اعلام کرد در حال تولید نسل جدید موتورهای توربوشارژ و تنفس طبیعی با عنوان موتور EF7 پلاس هستیم تا میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروها را کاهش دهیم. تولید آزمایشی این موتورهای جدید در حال انجام است و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم، تولید انبوه آن در شهریوماه سال آینده انجام می‌شود. برای تولید موتور EF7 پلاس از جدید‌ترین فناوری‌های پیشرفته و توانایی‌های سازندگان داخلی استفاده شده است.

محصولات ایران خودرو با موتور EF7 پلاس به بازار عرضه خواهند شد

اهمیت تولید موتور EF7 پلاس

محمد زالی در ادامه عنوان کرد تولید موتور EF7 پلاس و همچنین تولید خودروهای گازسوز بهترین راه برای حل مشکل آلایندگی خودروها محسوب می‌شود. از سویی در کشور منابع وسیع گاز وجود دارد که با ارتقای موتورهای گازسوز می‌توانیم میزان ذرات معلق در هوا را کاهش دهیم. از این رو ایران خودرو در طراحی و تولید موتور پایه گازسوز در جهان پیشگام بوده و سایر کشورها نیز از ایران خودرو برای ارتقای موتورهای خود کمک گرفته‌اند و با افزایش حجم مخزن، میزان پیمایش خودرو را تا 600 کیلومتر افزایش داده‌اند. با استفاده از خودروهای گازسوز می‌توانیم میزان قاچاق بنزین را کاهش دهیم. کشور روسیه نیز از همین طرح استفاده کرده و به نتایج بسیاری خوبی رسیده است. در واقع با جلوگیری از قاچاق بنزین و صرف هزینه آن برای توسعه خودروهای گازسوز، می‌توانیم میزان پیمایش این خودروها را پس از یک‌بار سوخت‌گیری به 500 کیلومتر برسانیم.

محصولات ایران خودرو با موتور EF7 پلاس به بازار عرضه خواهند شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا