ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) آماده افتتاح است


ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) آماده افتتاح است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ترمینال سلام فرودگاه امام با ظرفیت پنج میلیون مسافر آماده افتتاح شده و انتظار می رود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی رستمی روز دوشنبه در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل بین المللی کشور در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت فرودگاه حضرت امام با بهره‌ برداری از ترمینال سلام 50 درصد افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه پس از افتتاح این ترمینال ساخت ترمینال ایرانشهر در دستور کار شرکت شهر فرودگاهی قرار خواهد گرفت، گفت: انتظار می رود در پنج سال آینده شاهد بهره‌برداری از ترمینال بزرگ ایرانشهر در فرودگاه حضرت امام(ره) باشیم.
رستمی اظهار داشت: هدف از ایجاد شرکت شهر فرودگاهی ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء خدمات هوایی بین المللی و منطقه ای و ملی است و با ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این شهر بسترهای مناسبی برای توسعه این منطقه فراهم خواهد شد.
این مقام مسئول هدف اصلی توسعه فرودگاه حضرت امام (ره) را افزایش سهم ایران در صنعت هوانوردی منطقه دانست و گفت: می خواهیم ایران به رتبه نخست در جابجایی بار و رتبه دوم جابجایی مسافر دست یابد و از این رو با اجرای طرح جامع شرکت شهر فرودگاهی بسترهای مناسب برای دستیابی به این چشم انداز فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی تاکسی های فرودگاه حضرت امام(ره) یکی از اولویت‌های وزارت راه است، اظهار داشت: برای ساماندهی حمل و نقل مسافران در این فرودگاه به دنبال الکترونیکی کردن خدمات تاکسی ها در این فرودگاه هستیم تا بتوانیم به صورت الکترونیکی از خدمات آنها استفاده شود.
رستمی افزود: با افتتاح ترمینال سلام زمینه انتقال برخی از پروازهای داخلی بین ساعت 12 شب تا 5 صبح به این فرودگاه فراهم می شود زیرا توقف پروازها در فرودگاه مهرآباد از ساعت 12 شب تا 5 صبح خلائی را در تهران به وجود می آورد که با انتقال برخی از پروازهای داخلی به ترمینال سلام می‌توان این کاستی را جبران کرد.
رستمی در ادامه گفت: با اجرای طرح جامع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به نظر می‌ رسد زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه اقتصادی و ایجاد مراکز لجستیک با استفاده از حمل ونقل چند وجهی و بندر خشک در این شهر فراهم شده و بزودی ساختمان منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در این فرودگاه افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل کشور با هدف ارایه آخرین دستاوردها و توانمندی های علمی و اجرایی شرکت های مرتبط با این صنعت، آشنایی بیشتر کارشناسان و مدیران کشور با فناوری‌ های روز صنعت حمل‌ و‌ نقل، راهسازی و راهداری با حضور شرکت‌ها و موسسات بین‌المللی و همچنین هیاتهای بازرگانی و تجاری بین‌المللی در مصلای امام خمینی تهران برپا شده است.
این نمایشگاه شامل بخش‌های متنوعی از صنایع و حوزه‌های مرتبط با حمل‌ و نقل زمینی (راه‌ آهن و جاده‌ای)، دریایی، هوایی و عملیات حمل‌ و‌ نقل، راهسازی، راهداری و صنایع وابسته است.
بیش از 200 شرکت فعال و معتبر در حوزه‌ های حمل‌ و‌ نقل، خودروهای سبک و سنگین، حمل‌ و‌ نقل هوشمند، راهسازی، قیر و آسفالت، مجلات، پیمانکاران، مهندسین مشاور، تجهیزات ایمنی راه‌ها، نشریات و استارتاپ‌های حوزه حمل‌ و‌ نقل در سومین نمایشگاه بین‌ المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته مشارکت دارند.
برگزاری «سومین استارتاپ ویکند شبکه های ارتباطی و حمل و نقل» با حضور دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از جمله بخش های جانبی این نمایشگاه است.
سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته تا 27 آذر از ساعت 10تا 18 در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران آماده بازدید کارشناسان و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل است.
اقتصام 1108**2078**2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در