این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند


گیاهان برای فوتوسنتز به نور خورشید نیاز دارند و اگر نور کافی دریافت نکنند پژمرده خواهند شد. اما برخی از گیاهان بادوام برای زنده ماندن و شاداب به نور زیادی نیاز ندارند و در محیط کم‌نور هم به حیات خود ادامه می‌دهند. این روزها با زندگی آپارتمانی  نور مستقیم خورشید در دسترس همگان قرار ندارد […] نوشته این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد...

مهشید ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۰۰ 1
این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند
0
این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

گیاهان برای فوتوسنتز به نور خورشید نیاز دارند و اگر نور کافی دریافت نکنند پژمرده خواهند شد. اما برخی از گیاهان بادوام برای زنده ماندن و شاداب به نور زیادی نیاز ندارند و در محیط کم‌نور هم به حیات خود ادامه می‌دهند. این روزها با زندگی آپارتمانی نور مستقیم خورشید در دسترس همگان قرار ندارد اما این محدودیت نمی‌تواند مانع از آن شود که شما از گیاهان سبز در محیط زندگی خود استفاده کنید. شما می‌توانید از گیاهان بادوام و مقاومی استفاده کنید که در محیط کم‌نور هم به خوبی رشد می‌کنند. اما کدام گیاهان این ویژگی را دارا هستند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز گیاهان بادوام و مقاومی را که در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند به شما معرفی خواهیم کرد تا اگر در محیطی کم نور زندگی می‌کنید از سبزی و طراوات گیاهان بی‌بهره نمانید.

نخل خیزرانی

گیاه کامادورا یا نخل خیزرانی یکی از تیره‌های نخل است که خیلی سریع رشد می‌کند و برای رشد خود به نور قوی و مستقیم نیاز ندارد. این گیاه که تحت عنوان نخل ویکتوریایی هم شناخته می‌شود شاخه‌های بلند و برگ‌های متعددی و کشیده‌ای دارد که در محیط کم نور هم به خوبی رشد می‌کند و شما می‌توانید آن را در هر گوشه‌ای از منزل که دوست دارید قرار دهید و نگران آسیب دیدن آن نباشید. این گیاه به خوبی با محیط خو می‌گیرد و در مدت کوتاهی رشد کرده و فضای منزل شما را زیبا می‌سازد.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

سیکاس رولوتا یا نخل ژاپنی

سیکاس رولوتا یا نخل ژاپنی از گونه‌های سیکاس است که ظاهری کاملا شبیه به نخل دارد و برای کسانی که به نخل علاقه دارند و می‌خواهند یک درختچه نخل در منزل خود داشته باشند بهترین انتخاب است. این گیاهان بادوام و مقاوم به نور مستقیم خورشید نیازی ندارد و شما می‌توانید آن را در هر محلی که دوست دارید قرار دهید. البته دقت داشته باشید که برگ‌های این گیاه سمی است و خوردن آن باعث مشکلات حاد گوارشی و حتی مرگ می‌شود. پس اگر در منزل حیوان خانگی دارید بهتر است این گیاه را نگهداری نکنید و یا در محلی قرار دهید که کودکان و حیوانات به آن دسترسی نداشته باشند.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

آگلونما

آگلونما یا نخشید گیاهی از تیره گل شیپوری‌ها است که بومی جنوب شرق آسیا است. این گیاه همیشه سبز است و برگ‌های زیبایی دارد که رنگ‌های متنوعی مثل صورتی و سبز دارند. آگلونما یک گیاه مقاوم و بادوام است که نیاز به نگهداری و مراقبت خاصی ندارد و در محیط کم نور و تاریک هم به خوبی رشد می‌کند. شما باید از قرار دادن آگلونما در محیط‌های روشن و نورگیر خودداری کنید و دما و رطوبت محیط را در حد معتدل نگه دارید تا رشد و شادابی مناسبی داشته باشد.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

انجیر برگ ریز

گیاه بنیامین یا انجیر برگ ریز گونه‌ای از تیره انجیر است که بومی مناطق استوایی و به خصوص هندوستان است. اما این گیاه با محیط‌های سرپوشیده و تاریک هم تطبیق پیدا کرده است و به عنوان یک گیاه آپارتمانی پرورش داده می‌شود. برگ‌های این گیاه سبز دورنگ است و خاصیت ارتجاعی دارد، رشد این گیاه سریع است و شما می‌توانید آن را در محیط‌های کم نور هم قرار دهید. انجیر برگ ریز به هرس کردن منظم نیاز دارد و شما باید هر روز به آن آب بدهید تا شاداب و سرسبز باقی بماند.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

پوتوس یا پیچک شیطان

پوتوس یا پیچک شیطان که به لوکژ نیز معروف است گیاهی از خانواده گل شیپوری‌ها است و بومی جزایر سلیمان به شمار می‌رود. این گیاه در گلخانه‌های گرم پرورش پیدا می‌کند و با رنگ‌های ترکیبی و زیبایی که دارد جزو گیاهان محبوب آپارتمانی به شمار می‌رود. پوتوس در بدترین شرایط هم می‌تواند رشد کند و بهتر است در محیط باز و کنار سایر گیاهان نباشد چون باعث خفگی آن‌ها می‌شود (نام آن نیز از همین رفتار گیاه گرفته شده است). بهترین محل برای رشد پوتوس محیطی کم نور و مجزا از سایر گیاهان است.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

دیفن باخیا از گیاهان بادوام و زیبا

دیفن باخیا هم یک گیاه از تیره گل شیپوری‌ها است که بومی آمریکای مرکزی است. این گیاه جزو محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که در بیشتر خانه‌ها یافت می‌شود. این گیاه برگ‌های بزرگ دورنگ و زیبایی دارد که نباید نور مستقیم خورشید را دریافت کنند به خصوص در تابستان که در حال تولید برگ‌های ظریف و جدید است. البته دیفن باخیا یک گیاه کاملا سمی است و اگر برگ‌های آن خورده شوند باعث مسمویت و حتی مرگ خواهد شد پس اگر در محیط زندگی خود ار حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید بهتر است گیاه دیگری را انتخاب کنید.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

درخت اژدها یا دراکائنا دراکو

درخت اژدها یکی از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار و محبوب است که برگ‌های تیز و بلندی دارد که به سمت بالا رشد می‌کنندو حاشیه‌های قرمز رنگی دارند که نام آن را برازنده این گیاه کرده‌اند. نور مستقیم به این گیاه آسیب وارد می‌کند و باید در آن را در محلی قرار دهید که نور غیرمستقیم اما کافی دریافت کند. محیطی که ترکیبی از نور و سایه داشته باشد بهترین محل برای نگهداری از درخت اژدها است و کمک می‌کند که این گیاه به بهترین شکل ممکن رشد کند و محیط شما را زیبا کند.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

گیاه عنکبوتی از گیاهان بادوام

گیاه عنکبوتی از گیاهان بادوام همیشه سبز است که بومی آفریقا و مناطق استوایی است اما امروزه در تمام نقاط جهان پرورش پیدا می‌کند. نگهداری از این گیاه بسیار آسان است و به توجه خاصی نیاز ندارد. این گیاه تاریکی را دوست دارد و آبیاری هر چند وقت یک بار به همراه نور غیر مستقیم برای چند ساعت در روز رشد و شادابی آن را تضمین می‌کند. این گیاه از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی است که تکثیر آن هم بسیار ساده است و با برگ‌های حالت دار و بلند دو رنگ خود محیط زندگی شما را بسیار زیبا و شاداب خواهد کرد.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

فیلودندرون برگ قلبی

فیلودندرون به گونه وسیعی از گیاهان گلدار اطلاق می‌شود که نزدیک به ۵۰۰ نوع گیاه را شامل می‌شوند که همگی در دسته گیاهان گل شیپوری قرار می‌گیرند. فیلودندرون برگ قلبی یکی از این گیاهان است که به دلیل فرم زیبای برگ‌های آن بسیار محبوب و پرطرفدار است. این گیاه زیبا به تاریکی علاقه دارد و با برگ‌های براق و زیبایی که دارد می‌تواند زینت بخش خانه‌های شما باشد. البته این گیاه به هرس شدن نیاز دارد تا در یک خط مستقیم رشد نکند و رشدی متعادل و هماهنگ داشته باشد.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

بروملیادها یا تیره آناناسیان

بروملیادها یا گیاهان تیره آناناسی گونه‌ای از چمن سانان هستند که به صورت علف‌های چندساله و گاهی درختچه‌ای رشد می‌کند و برگ‌های رنگی و گل‌های متنوعی ببه وجود می‌آورند. این گیاهان، گیاهانی گرمسیری هستند که بومی مناطق استوایی به شمار می‌روند اما به نور زیادی نیاز ندارند و در محیط‌های تاریک و مرطوب به خوبی رشد می‌کنند. بروملیادها را می‌توان در محیط‌ های مرطوب مثل محیط حمام و دستشویی که نور زیادی هم ندارند نگهداری کرد و از زیبایی آن‌ها لذت برد.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

گیاه همیشه سبز چینی

گیاه همیشه سبز چینی یا آگلونما کوموتاتوم نوعی دیگر از آگلونما است و همان طور که از نامش پیداست جزو گیاهن بادوام و مقاوم به شمار می‌رود. این گیاه برگ‌های بزرگ و دورنگی دارد که زیبایی خاصی دارند. گیاه همیشه سبز چینی در محیط‌های تاریک و کم‌نور به خوبی رشد می‌کند و در کنار آبیاری منظم یک یا دو بار در سال به کود دادن هم نیاز دارد تا رشدی خوب و عالی داشته باشد و به محیط زندگی شما طراوت و شادابی ببخشد.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

زبان مادر شوهر یا گیاه ماری

گیاه ماری یا زبان مادرشوهر یکی از انواع گیاهان آبدار است که نام جالبی دارد و مثل همه گیاهان آبدار دیگر به مراقبت چندانی نیاز ندارد. این گیاه به نور غیرمستقیم علاقه دارد و آب دادن به آن تنها زمانی ضروری خواهد بود که خاک گیاه کاملا خشک شده باشد. البته هرچه نور محیط این گیاه بیشتر باشد رشد بیشتری هم خواهد داشت اما گیاه ماری می‌تواند محیط‌های تاریک را هم به خوبی تحمل کند بدون آن که طراوت و زیبایی آن مختل شود.

این گیاهان بادوام و مقاوم در نور کم هم به خوبی رشد می‌کنند

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه گیاهان و حیوانات خانگی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: house beautiful (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

دیدگاه ها 0
2000
2000
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیاهان آپارتمانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری