توسعه مشارکت های مردمی اولویت آموزش و پرورش است


توسعه مشارکت های مردمی اولویت آموزش و پرورش است

یاسوج - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد توسعه مشارکت های مردمی در اموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: توسعه مشارکت های مردمی یکی از سیاست های اصلی دولت است.

هادی زارع پور روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی در دهدشت با اشاره به اینکه وزارت آموزش وپرورش در سهم پرسنلی نزدیک 40 درصد و سهم بودجه ای 11درصد کارکنان کشور را دارد اظهار داشت: عدم توازن و تعادلی در تعداد و بودجه از لحاظ مالی آموزش و پرورش را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از 98درصد بودجه اختصاص یافته به وزارت آموزش وپرورش هزینه حقوق می شود گفت: کسری بودجه یکی از مشکلات همیشگی آموزش و پرورش است.
زارع پور بهترین راهکار در این شرایط را توسعه مشارکت های مردمی دانست و افزود: گسترش اصل مشارکت های مردمی بخصوص در مدارس غیر دولتی یکی از پنج سیاست اصلی دولت است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 31 هزار و 155 نفر دانش آموز در 140 مدارس غیر دولتی این استان مشغول به تحصیل هستند.
زارع پور عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد 62 آموزشگاه علمی آزاد، 103 مرکز آموزشگاه زبان وجود دارد.
وی ادامه داد: بالغ بر 10 هزار و 116 نفر در 396 پیش دبستانی در کهگیلویه و بویراحمد آموزش می بینند.
زارع پور خاطر نشان کرد: در مدارس این استان 140 نفر نیروی رسمی و 2 هزار و 449 نفر نیروی غیر رسمی فعالیت می کنند.
وی افزود: بر اساس تحقیق و مطالعه میدانی که در مورد آسیب شناسی از مدارس غیر دولتی در سطح کشور صورت گرفت پنج چالش سطح پایین کادر آموزشی، امکانات ضعیف کمک آموزشی ، پایین بودن سطح نمرات واقعی ، فضاهای نامناسب آموزشی و ورزشی شناسایی شد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه 60 درصد ساختمان مدارس غیر دولتی استیجاری و کاربرری اموزشی ندارد نگاه چرتکه ای و دریافت هزینه های اضافی مهمترین مشکل مدارس غیر دولتی است.
زارع پور با تاکید بر فعال کردن شورای موسسان مدارس غیر دولتی گفت: می طلبد مدیران مدارس غیر دولتی مکاتبات و بخشنامه های اداره کل را پاسخ و مدیران مدارس با سامانه های جدید آشنا شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش کار در آموزش وپرورش را حساس و وقت گیر دانست و گفت: بطور متوسط روزانه 18 ساعت برای آموزش و پرورش استان وقت می گذارم.
زارع پور گفت: با توجه به اینکه 12 هزار ساعت حق التدریس داریم ولی در بحث نیروی انسانی در کشور وضعیت مطلوبی داریم.
وی با تاکید بر عدم تشکیل کلاس های مختلط در مدارس غیردولتی افزود: باید صلاحیت نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی با اجرای فرایند درست تایید صلاحیت انجام شود.
وی اظهار داشت: موسسان و مدیران قانون مدارس غیر دولتی که در سال 95 دائمی شده را جهت مطالبه گری و آگاهی از حقوق خود مطالعه کنند.
7531/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها