پیشرانه 3 سیلندر جدید کاسورث با قدرت 250 اسب بخار!


اوایل هفته پیش ما درباره‌ی پیشرانه فوق‌العاده‌ی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی استون مارتین والکری صحبت کردیم. بله این پیشرانه قدرت 1000 اسب بخاری و دور بالای 10500 داشته و باید در 100 هزار کیلومتر سرویس اساسی شود؛ اما خبرسازی‌های متعدد باعث شده که ما یک حقیقت جالب درباره‌ی این قلب آهنین را از... The post پیشرانه 3 سیلندر جدید کاسورث با قدرت 250...

اوایل هفته پیش ما درباره‌ی پیشرانه فوق‌العاده‌ی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی استون مارتین والکری صحبت کردیم. بله این پیشرانه قدرت 1000 اسب بخاری و دور بالای 10500 داشته و باید در 100 هزار کیلومتر سرویس اساسی شود؛ اما خبرسازی‌های متعدد باعث شده که ما یک حقیقت جالب درباره‌ی این قلب آهنین را از دست بدهیم.

پیشرانه 3 سیلندر جدید کاسورث با قدرت 250 اسب بخار!
باور کنید یا نه اما باید گفت این پیشرانه زندگانی خود را به عنوان یک پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.6 لیتری آغاز کرده است. کاسورث که مسئول طراحی قلب تپنده‌ی والکری بوده با خود فکر کرده ابتدا روی یک نسخه با مقیاس کوچک کار کند تا ببیند که آیا می‌تواند چنین قدرت عظیمی را از یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی که هنوز استانداردهای آلایندگی را پاس می‌کند به دست آورد یا خیر.

نتیجه‌ی تلاش‌های کاسورث تولید پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 250 اسب بخار است که تمامی استانداردهای آلایندگی جدید را پاس می‌کند. این پیشرانه اساساً یک‌چهارم از پیشرانه‌ی والکری در بحث حجم، تعداد سیلندرها و خروجی کلی را تشکیل می‌دهد. چه کسی می‌گوید پیشرانه‌های 3 سیلندر کلافه کننده هستند؟!

پیشرانه 3 سیلندر جدید کاسورث با قدرت 250 اسب بخار!
بروس وود که از جمله مدیران ارشد کاسورث است می‌گوید:

ما می‌دانیم که تلاش از صفر برای تولید پیشرانه‌ای جدید و عملکردی حدود 12 تا 13 ماه طول می‌کشد؛ و به خاطر اینکه باید استانداردهای آلایندگی جدید را پاس کرده و چنین قدرت عظیمی را به ازای هر لیتر حجم پیشرانه تولید کنیم، می‌دانستیم که چالش واقعاً مهمی وجود خواهد داشت. چیزی که نمی‌خواستیم معطلی 13 ماهه برای اثبات خودمان بود.

پیشرانه 3 سیلندر موردبحث نیز ابتدا زندگانی خود را به عنوان پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی شروع کرده است. این قلب آهنین 3 سیلندر یک کپی تمام‌عیار از طراحی 3 سیلندر از والکری بوده است. اولین قدم از توسعه‌ی پیشرانه‌ی 12 سیلندر والکری در 5 ماه انجام شده است.

پیشرانه 3 سیلندر جدید کاسورث با قدرت 250 اسب بخار!
بروس می‌گوید:

ما توانستیم در حدود 5 تا 6 ماه برنامه را به پیش ببریم و استانداردهای آلایندگی و پرفورمنس را با یکدیگر ارائه نماییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس