هیچ کنسرتی در سیستان و بلوچستان بدون مجوز ارشاد برگزار نمی شود


هیچ کنسرتی در سیستان و بلوچستان بدون مجوز ارشاد برگزار نمی شود

زاهدان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: درخواست برای برگزاری کنسرت در این استان فقط با مجوز شورای فنی موسیقی و شعر این اداره کل برگزار می شود.

حسین مسگرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کنسرت و اجراهای صحنه ای در هر استان توسط فرد یا موسسه ای برگزار می شود که از دفتر موسیقی کشور مجوز فعالیت داشته باشد.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان 6 موسسه این مجوز فعالیت را دارند و می توانند کنسرت و برنامه های صحنه ای اجرا کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به تشریح مراحل برگزاری کنسرت در استان پرداخت و گفت: موسسه دارای مجوز ابتدا درخواست برگزاری کنسرت با ذکر زمان، مکان، نام خواننده یا گروه موسیقی، قطعه های مورد نظر برای اجرا و دیگر جزئیات را به طور کتبی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می دهد.
وی ادامه داد: این درخواست در شورای فنی شعر و موسیقی که ریاست آن برعهده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی است مطرح می شود.
مسگرانی تصریح کرد: چنانچه قطعه یا قطعات مورد نظر برای اجرا در کنسرت قبلا از سوی دفتر موسیقی کشور تایید شده باشد در این شورای استانی نیز مورد قبول واقع می شود در غیر این صورت متن شعر قطعه باید توسط اعضای شورای فنی شعر و موسیقی استان تایید شود.
وی ادامه داد: همچنین در این شورا مکان و زمان اجرای کنسرت نیز بررسی می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پس از تایید درخواست برگزاری کنسرت توسط شورای فنی شعر و موسیقی نوبت به گرفتن استعلام ها می رسد.
وی افزود: استعلام حراست، استعلام های دورن شهری مانند استعلام های نیروی انتظامی، اداره اماکن، فرمانداری، شهرداری و آتش نشانی در این مرحله گرفته می شود.
مسگرانی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در زاهدان کنسرت ها معمولا در سالن های ورزشی برگزار می شود استعلام آتش نشانی برای تایید ایمنی این مکان ها الزامی است.
وی تصریح کرد: پس از این مراحل مجوز برگزاری کنسرت صادر می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تعداد درخواست ها برای برگزاری کنسرت افزایش یافته و تا قبل از دهه فاطمیه(س) هر 10 روز یک کنسرت برگزار خواهد شد، افزود: اولویت برای صدور مجوز با موسسه ای است که زودتر درخواست خود را ارائه داده باشد.
وی خاطر نشان کرد: از 6 موسسه دارای مجوز برای برگزاری برنامه های صحنه ای در سیستان و بلوچستان مدیران مسئول 2 موسسه ساکن این استان نیستند این در حالیست که ارائه درخواست برای برگزاری کنسرت فقط با حضور مدیر مسئول قابل قبول است.
مسگرانی افزود: یک موسسه هم در شهرستان زهک به طور تخصصی در زمینه های مذهبی فعالیت می کند.
وی تصریح کرد: در مجموع فقط سه موسسه باقی می مانند که می توانند کنسرت و برنامه های صحنه ای اجرا کنند که متاسفانه گاهی اصرار دارند این کار بدون گرفتن استعلام های لازم انجام شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه مسلم است سود و درآمد، نخستین اولویت موسسات برگزار کننده کنسرت است ما هم سعی می کنیم در کنار این موسسات نقش حامی و ناظر را ایفا کنیم و در عین تعامل هر گاه تخلفی از این موسسات سر بزند قطعا کوتاه نخواهیم آمد.
وی خاطر نشان کرد: اولویت ما ایجاد فضای فرهنگی شاد و سالم برای مردم است و تلاش می کنیم این برنامه های فرهنگی به زاهدان منحصر نشود تا مردم دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان هم از آن بهره ببرند.
مسگرانی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از هنرمندان سیستان و بلوچستان نیز به هر یک از موسسات برگزار کننده کنسرت ابلاغ کردیم که به ازای هر 2 کنسرت با خواننده کشوری باید یک برنامه با استفاده از هنرمندان استانی برگزار کنند.
9908**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان