استاندارد اجباری برای بسته بندی محصولات کشاورزی لحاظ شود


استاندارد اجباری برای بسته بندی محصولات کشاورزی لحاظ شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: استاندارد اجباری در فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی مانند سالاد و سبزیجات لحاظ شود.

عباس رستمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون برای بسته بندی محصولات کشاورزی رویکرد استاندارد اجباری لحاظ نمی شود، اما نظارت هایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در نحوه تولید و بسته بندی این محصولات وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای بسته بندی محصولات کشاورزی که برای اجرای استاندارد اجباری اقدام کنند، بسته های تشویقی متنوعی درنظر گرفته می شود.
مدیرکل استاندارد استان سمنان با اشاره به حساسیت سلامت خوردنی ها، اضافه کرد: در بسته بندی آبمیوه ها طرح استاندارد اجباری لحاظ شده است، اما در بسته بندی آلوچه و لواشک این طرح اجرا نمی شود.
رستمی ادامه داد: اکنون سه واحد بسته بندی محصولات کشاورزی در استان سمنان فعال است که اگر علامت استاندارد بر روی محصولات تولیدی این واحدها قرار گیرد، مصرف کننده با اطمینان خاطر بیشتر برای خرید کالا اقدام می کند.
وی تصریح کرد: اکنون 22 آزمایشگاه اداره کل استاندارد استان در شهرستان های سمنان، شاهرود و گرمسار مستقر است و 39 آزمایشگاه همکارِ تایید صلاحیت شده توسط مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد با این اداره کل همکاری دارد.
مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: اکنون بیش از 95 درصد آزمایش های استاندارد بر روی نمونه برداری از مواد غذایی در استان انجام می شود و در صورت تخلف اجرانشدن مولفه های استاندارد در تولید مواد غذایی با متخلف برخورد قانونی می شود.
به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل استاندارد استان سمنان، هموطنان می توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.
7339/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر