عملیات احداث سازه خاکی آبخیزداری در رویدر خمیر‎ آغاز شد


عملیات احداث سازه خاکی آبخیزداری در رویدر خمیر‎ آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر از آغاز عملیات احداث سازه خاکی آبخیزداری در روستای گزدان بخش رویدر این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، داریوش قانعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سازه آبخیزداری با سرمایه گذاری یک میلیارد و 750 میلیون ریال از محل اعتبار تملک دارایی سرمایه استانی تامین شده است.
وی پیش ‌بینی کرد: با احداث این سازه آبخیزداری 700 هزار متر مکعب سیلاب مهار شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر، افزایش دبی چشمه‌ های پایین دست و تغذیه منابع آب زیرزمینی را از مزیت های این طرح آبخیزداری برشمرد.
قانعی، مدیریت روان آب و کنترل سیلاب، تقویت سفره های آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و بهره‌ برداری از سیلاب و تغذیه منابع آب زیرزمینی را از دیگر اهداف احداث این طرح عنوان کرد.
وی همچنین از اجرای طرح ممیزی مراتع شهرستان بندرخمیر خبر داد و افزود: این طرح در راستای حفظ و حراست از مرتع های ملی و احیای رویشگاه های طبیعی با همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها آغاز شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر یادآورشد: با توجه به وسعت عرصه های طبیعی و ملی این شهرستان حفاظت از این منابع کار به شدت سختی است و این مشارکت ها می تواند در کاهش آسیب های وارده به عرصه ها و منابع ملی تاثیرگذار باشد.
به گفته قانعی، همچنین بیش از یک میلیون و760 متر مربع از زمین های ملی بندرخمیر در بخش کشاورزی و 18 هزار مترمربع در بخش صنعتی به منظور ایجاد اشتغال، تولید و سرمایه گذاری استعدادیابی شده است.
وی افزود: شهرستان بندرخمیر در زمینه عرصه های منابع طبیعی یکی از ذخیره های مهم است که باید به نحو شایسته ای نگهداری و استفاده شود.
به گزارش ایرنا، در 6 ماهه امسال 120سازه آبخیزداری و آبخوان داری چند منظوره در هرمزگان احداث شده و قرار است تا پایان سال 97 در مجموع با مشارکت استانداری هرمزگان 200 سازه آبخیزداری چند منظوره با اعتبار یک میلیارد و 330 میلیون ریال در تمامی شهرهای این استان اجرا شود.
در مجموع استان هرمزگان دارای 7 هزار و 700 سازه آبخیزداری با ظرفیت آبگیری بیش از 400 میلیون متر مکعب در سال است.
از مساحت 7 میلیون و 200 هزار هکتاری این استان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، 4 میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار نیز بیابان تشکیل می دهد.
شهرستان بندرخمیر در 70 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
9887/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن