دستاوردهای سفر رییس کمیته المپیک به کرواسی چه بود؟/ ملاقات صالحی امیری با «داوور شوکر» در زاگرب


دستاوردهای سفر رییس کمیته المپیک به کرواسی چه بود؟/ ملاقات صالحی امیری با «داوور شوکر» در زاگرب

رییس کمیته ملی المپیک در سفر خود به زاگرب با مقامات ورزشی کرواسی از جمله رییس فدراسیون فوتبال این کشور دیدار کرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛پس از ملاقات رئیس کمیته ملی المپیک دو کشور ایران و کرواسی در حاشیه سومین دوره بازیهای المپیک جوانان در بوینس آیرس مبنی بر گسترش تعاملات ورزشی فی مابین، صالحی امیری بنا به دعوت همتای خود "زلاتکو ماتیشا" ضمن سفر به کرواسی با مسئولین المپیک این کشور دیدار و از دانشکده ها و امکانات مختلف ورزشی این کشور بازدید بعمل آورد.


در ابتدای این سفرنشستی با حضور "زلاتکو ماتیشا" رییس کمیته ملی المپیک که در گذشته نخست وزیر کرواسی بوده و از افراد با نفوذ این کشور محسوب می شود، "پیتر اورچوف" مدیر اجرایی ،‌خانم "شوویچ" مسئول روابط بین الملل،"کزوویچ" مسئول ارتباطات رسانه ای کمیته ملی المپیک کرواسی برگزار شد که در آن رییس کمیته ملی المپیک کرواسی ضمن خوش آمد گویی به تشریح وظایف و فعالیت های کمیته و فدراسیونهای این کشور پرداخت و خواستار همکاری ایران و کرواسی در زمینه های مختلف ورزشی، تبادل تجربیات،‌ تبادل استاد و مربی و دانشجو شد.


وی با تشریح نوع نگرش به ورزش همگانی و حرفه ای در کشور کرواسی افزود : مربیان و ورزشکاران کرواسی طی سالهای اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته اند و در سطح دنیا شناخته شده هستند و رسیدن به فینال فوتبال جام جهانی و کسب رتبه دوم این جام، بیانگر تلاش ها و برنامه ریزی های خوب ما در حوزه ورزش است.


سپس صالحی امیری با اشاره به اهمیت ورزش در جمهوری اسلامی ایران و علاقمندی جامعه ایرانی به رشته های مختلف ورزشی، خاطرنشان ساخت: ایران در برخی رشته ها جزو کشورهای صاحب نام و عنوان دار آسیا و جهان است و جامعه ورزش جهانی جایگاه ما را می شناسد.


رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: دولت به رشته های مختلف ورزشی توجه ویژه دارد وسیاست ما توجه و سرمایه گذاری بیشتر در رشته های مختلف ورزشی و الویت دادن به مسائل آموزشی است و از تبادل تجارب با کرواسی و همکاری در رشته های مختلف ورزشی استقبال می کنیم و در برخی رشته هایی که شما نیاز دارید حاضر به اعزام مربی و مدرس متخصص هستیم و در برخی از رشته ها که ما نیاز داریم از تجربیات مدرسین و مربیان شما استقبال خواهیم کرد.


صالحی امیری افزود: در برخی رشته های ورزشی ایران بطور سنتی صاحب نام بوده و همیشه در سطح آسیا و جهان صاحب عنوان و از قدرتهای مهم محسوب می شود. به همین منظور تدوین برنامه ها و سیاست های جدید ورزشی کشور با توجه به علاقه ای که جامعه 82 میلیونی ایران به ورزش دارد برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


همچنین از دیگر برنامه های رئیس کمیته ملی المپیک بازدید از فدراسیون فوتبال کرواسی و ملاقات با داوور شوکر رییس فدراسیون فوتبال کرواسی بود که شوکر به علاقمندی خود جهت سفر به ایران و انجام بازی دوستانه بین تیم های ملی امید دو کشور اشاره کرد و مقرر شد در فرصت مناسب این برنامه صورت پذیرد.


از سوی دیگر در نشست مشترک روسای المپیک دو کشور روسای فدراسیون های جودو، تکواندو، کاراته، کشتی، وزنه برداری، شنا و واترپلو کرواسی نیز حضور داشتند که در آن خواستار تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک بودند تا تیمهای ایرانی رشته های فوق با هزینه میزبان در اردوی مشترک کرواسی حضور یابند و تفاهنامه مقدماتی جهت حضور مربیان ایرانی رشته های فوق در کرواسی مطرح شد و مقرر شد در اولین گام مربیان کشتی ایرانی در اختیار تیم های ملی کشتی این کشور قرار گیرند.


همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو نیز که در این سفر حضور دارند دیداری با همتایان خود در رشته های واترپلو و شنا داشته و مقرر شد طرفین همکاری همه جانبه ای در تبادل مربی، مدرس و برگزاری اردوهای مشترک داشته باشند.


اما از مهمترین برنامه های این سفر بازدید از دانشکده تربیت بدنی و ورزش کرواسی و ملاقات با " تومیسلاو" رییس دانشکده تربیت بدنی و ورزش کرواسی واعضای ارشد هیات عالی ورزش کرواسی بود که در آن " تومیسلاو" به تشریح فعالیت های این دانشکده پرداخت و گفت:ما در سطوح کاردانی،‌کارشناسی،‌کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو آموزش می دهیم و از کشورهای مختلف دنیا دانشجوی ورزشی داریم و مربیان حرفه ای و مدرسین خود را به کشورهای دیگر اعزام می کنیم.

در این نشست صالحی امیری ضمن تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم سفرش به زاگرب تبادل دانشجو ،اساتید و مدرسین ورزشی در رشته های مختلف بین دو کشور ایران و کرواسی است خواستار تبادل دانشجو و استاد تربیت بدنی و ورزشی بین دو کشور شده و حتی تفاهمنامه مقدماتی در این زمینه تهیه اما مقرر شد تا مسئولین آکادمی ملی المپیک و دانشکده تربیت بدنی و ورزش کرواسی در آینده نزدیک با سفر به تهران و حضور در آکادمی ملی المپیک ایران با حضور مسئولین آکادمی المپیک دو کشور و دانشکده ها ی ورزشی و برخی روسای فدراسیون ها، تفاهمنامه همکاری ورزشی دو کشور جهت تبادل مدرسین، اساتید و دانشجویان ورزشی نهایی و سپس به اجرا در آید.


همچنین بازدید از موزه ورزشکار صاحب نام و فقید کرواسی "دراژان پترویچ" وچند مکان دیگر ورزشی از دیگر برنامه های رئیس کمیته ملی المپیک در کرواسی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟