KDV چیست؟


اگر اهل خرید اینترنتی از وب سایت های ترکیه باشید یا به فروشگاه های شان سری زده باشید ممکن است KDV را زیاد مشاهده کرده باشید و دیدن آن بعضا باعث ناراحی تان نیز شده باشد! اگر معنی آن را نمی دانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. KDV مخفف کلمه Katma değer vergisi است و معنی آن همان مالیات بر ارزش افزوده محسوب می شود. سیستم مالیات در ترکیه بسیار...

اگر اهل خرید اینترنتی از وب‌سایت‌های ترکیه باشید یا به فروشگاه‌های‌شان سری زده باشید ممکن است KDV را زیاد مشاهده کرده باشید و دیدن آن بعضا باعث ناراحی‌تان نیز شده باشد! اگر معنی آن را نمی‌دانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. KDV مخفف کلمه Katma değer vergisi است و معنی آن همان مالیات بر ارزش افزوده محسوب می‌شود. سیستم مالیات در ترکیه بسیار سختگیرانه است؛ دانستن نکاتی در این باره شما را با نحوه قیمت‌گذاری اجناس و تفاوت قیمت‌ها آشنا می‌کند.

KDV چیست؟

ممکن است هنگام خرید در برچسب قیمت‌های اجناس علاوه بر قیمت خود جنس، KDV را نیز ببینید و مجموع قیمت روی آن نوشته شده باشد. اگر KDV نوشته نشده باشد، معمولا دو حالت پیش می‌آید:

KDV Dahil:

این عبارت به معنی این است که مالیات در قیمت نهایی حساب شده و قیمت نوشته شده در واقع مجموع قیمت جنس و مالیات و همان قیمتی است که باید بپردازید. برای آنکه این نام یادتان بماند کافی است که بدانید Dahil همان (داخل) خودمان است، در زبان ترکی استانبولی (خ) تلفظ نمی‌شود و به جای آن (ح) خوانده می‌شود.

KDV چیست؟

KDV Hariç:

اگر این عبارت را روی جنسی دیدید به معنی آن است که عدد نوشته شده فقط قیمت جنس است و موقع تسویه حساب، مالیات به این مبلغ اضافه خواهد شد. عبارت (Hariç) به معنی خارج است. در خریدهای اینترنتی، خرید بلیط، رزرو هتل‌ها و... به این موضوع بسیار دقت کنید؛ زیرا ممکن است برای اینکه قیمت پایین به نظر برسد، بدون مالیات نوشته شود و آن را در تسویه حساب نهایی حساب کنند.

KDV چیست؟


1397/09/25 | کد مطلب: 4341
برچسب‌ها: ترکیه
KDV چیست؟
KDV چیست؟ پرستو صاحبی
KDV چیست؟

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل