اجرای طرح سیستم حمل و نقل بدون کربن در برنامه شهردار لندن


اجرای طرح سیستم حمل و نقل بدون کربن در برنامه شهردار لندن

شهردار لندن، برنامه طرح سازگاری شهرها با تغییر 1.5 درجه‌ای دمای هوا را در دستور کار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، صادق خان - شهردار لندن - برنامه جدید سازگاری با تغییر دمای ۱.۵ درجه‌ای برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی را اعلام می‌کند.

محققان عنوان کردند: برای اینکه لندن تا سال ۲۰۵۰، به شهری بدون کربن تبدیل شود باید در طراحی ساختمان‌ها و سیستم‌های انرژی آن تغییراتی ایجاد شود.

کارشناسان اظهار کردند: در جهانی که گرمای کره زمین، ازدیاد جمعیت و کاهش متعارف منابع انرژی در حال وقوع است، وجود ساختمان‌ها و شهرک‌هایی با انتشار دی‌اکسیدکربن صفر درصد به عنوان یکی از راه‌های پیش رو برای بازگشت تعادل و تنظیم آب و هوا ضروری هستند.

شهردار لندن در تلاش برای اجرای طرح سیستم حمل و نقل بدون کربن است و در نظر دارد از وسایل حمل و نقل با انتشار کم گازهای مضر و اتوبوس‌های الکتریکی استفاده کند.

اگر سیستم انرژی پاک و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بیشتری استفاده شود، میزان انتشار کربن بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

این گزارش یادآوری می‌کند که چگونه کسب و کارها می‌توانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و اهداف بلندمدت در این راستا کمک کنند. ترویج و استفاده از کسب و کارهای سبز در این زمینه بسیار موثر است و می‌تواند یک ناجی برای زمین باشد.

مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی(IPCC) در گزارشی هشدار می‌دهد که افزایش میانگین دمای جهانی به میزان دو درجه سلسیوس، پیامدها و عواقب قابل توجهی دارد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در