صالحی‌امیری عضو هیات اجرایی OCA می‌شود؟/ ایران به دنبال 9 کرسی در شورای المپیک آسیا


صالحی‌امیری عضو هیات اجرایی OCA می‌شود؟/ ایران به دنبال 9 کرسی در شورای المپیک آسیا

رییس کمیته ملی المپیک برای عضویت در هیات اجرایی شورای المپیک آسیا کاندیدا خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، انتخابات جدید شورای المپیک آسیا برای معرفی اعضا و رییس کمیسیون و بخش های مختلف فروردین ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد. در همین راستا کمیته ملی المپیک ایران برای در دست گرفتن کرسی های پرتعداد از چندی پیش مذاکره و رایزنی را با شیخ احمد آغاز کرده است.


رییس کویتی شورای المپیک آسیا با وجود کناره گیری از IOC و انوک به دلیل اتهاماتی که به او وارد شده، اعلام کرده به کارش در شورای المپیک آسیا ادامه می دهد و به احتمال فراوان رییس بعدی OCA بار دیگر خودش خواهد بود.


صالحی امیری در مذاکره ای که با شیخ احمد داشته، قول گرفتن کرسی های مختلف را گرفته و در همین راستا رییس OCA هم از ایرانی ها خواسته هر چه زودتر لیست کاندیداهای خود را آماده و ارسال کنند.


بعد از چند روز بررسی و مشورت کمیته ملی المپیک لیستی را برای در دست گرفتن ۹ کرسی بین المللی در شورای المپیک آسیا نهایی کرده که البته قرار است در هیات اجرایی هم مورد بررسی قرار بگیرد.


طبق این لیست صالحی امیری به عنوان رییس کمیته ملی المپیک برای عضویت در هیات اجرایی شورای المپیک آسیا کاندیدا می شود. البته برخی هم از اعلام نام کیومرث هاشمی در کنار صالحی امیری خبر داده اند؛ اما داشتن ۲ کاندیدا شانس ایران را برای داشتن حداقل یک کرسی هم کاهش می دهد.


از سویی ایران برای عضویت نفرات مدنظر خود در کمیسیون های مختلف لیستی را تهیه کرده است. طبق این لیست فریبا محمدیان برای «کمیسیون زنان»، مهرافزا منوچهری برای «کمیسیون محیط زیست»، عاطفه اسلامیان برای «کمیسیون بین‌الملل»، رضا قراخانلو برای «کمیسیون آموزش»، محمود عبداللهی برای «کمیسیون رسانه»، مهدی خبیری یا فضل‌الله باقرزاده برای «کمیسیون فرهنگی»، هادی ساعی برای «کمیسیون ورزشکاران» و محمد علیپور برای «کمیسیون همگانی» معرفی شده اند.


باید دید ایران در انتخابات پیش روی شورای المپیک آسیا با داشتن ۹ کاندیدا توفیقی خواهد داشت یا خیر. جالب اینکه کمیته ملی المپیک در تلاش است اولین جلسه هیات اجرایی OCA بعد از انتخابات به میزبانی کیش برگزار شود تا ایران بتواند امتیازاتی را از شورای المپیک آسیا بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...