ادامه جنبش ضد سرمایه‌داری فرانسه؛ جلیقه زردها به خیابان‌ آمدند +عکس


ادامه جنبش ضد سرمایه‌داری فرانسه؛ جلیقه زردها به خیابان‌ آمدند +عکس

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ نخستین معترضان جنبش ضد سرمایه‌داری فرانسه در حالیکه نیروهای امنیتی آنها را احاطه کرده بودند، وارد خیابان شانزلیزه، مشهورترین خیابان پایتخت شدند.

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ نخستین معترضان جنبش ضد سرمایه‌داری فرانسه در حالیکه فریاد می‌زدند تا پیام خود را به گوش همگان برسانند و شمار زیادی از نیروهای امنیتی آنها را احاطه کرده بودند، وارد خیابان شانزلیزه، مشهورترین خیابان پایتخت شدند. مطابق گزارش‌ها پاریس چهره نظامی به خود گرفته است.

یورونیوز گزارش داد؛ دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی ضمن انتقاد از خشونت پلیس ضد شورش فرانسه علیه تظاهرات‌ اخیر در پاریس، خواستار کاربرد محدودتر زور در تجمع شنبه ۱۵ دسامبر جلیقه زردها شد.

گفتنی است، جنبش جلقیه زردها در اعراض به بی‌عدالت در جامعه فرانسه به وجود آمده است. در این جنبش تاکنون چندین نفر توسط پلیس فرانسه کشته شده‌اند.

ادامه جنبش ضد سرمایه‌داری فرانسه؛ جلیقه زردها به خیابان‌ آمدند +عکس

البته بی‌عدالتی مختص به فرانسه نیست و گزارش‌های کشورهای مختلف اروپایی و حتی آمریکایی نشان می‌دهد میلیون‌ها بی‌خانمان در این کشورها زندگی می‌کنند که سرپناهی برای خود ندارند و در جنگل یا حاشیه خیابان ها در چادر زندگی می‌کنند.

در حقیقت سیاست‌ اقتصادی این کشورها به گونه‌ای است که سرمایه‌داران ثروتمندان‌تر شده و فقرا به سادگی نمی‌توانند وضعیت اقتصادی خود را ارتقاء ببخشند و در حقیقت نظام سرمایه‌‌داری به نفع سرمایه‌داران است. در این مسئله با مشکلات جدی و صعب العبوری مواجه هستند و از حمایت جدی دولت نیز برخوردار نمی‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در