بزرگترین مسجد کمبریج، افتتاح می شود


بزرگترین مسجد  کمبریج، افتتاح می شود

یک روزنامه انگلیسی از افتتاح بزرگترین مسجد و مرکز اسلامی شهر کمبریج انگلیس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، روزنامه «کمبریج نیوز» گزارش داد که مسجد و مرکز اسلامی بزرگ «کمبریج» در شهر کمبریج در شرق انگلیس ساخته می شود.

قرار است که این مرکز اسلامی و مسجد به عنوان مناره اسلامی و پل فرهنگی و آموزشی قوی باشد که زیرساخت ها را به منظور حمایت از فراگیری و تحقیق و پژوهش فراهم می کند.

گنجایش این مسجد به یک هزار نمازگزار می رسد و به همین دلیل بزرگترین مسجد در کمبریج به شمار می آید همچنین مرکز نظارت اجتماعی برای مسلمانان که تعدادشان به یک هزار مسلمان در این شهر می رسد، خواهد بود.

شهر کمبریج شایسته این مرکز اسلامی و مسجد بزرگی بوده است و انگیزه مهمی برای مسلمانان است که جایگاه خود را تقویت کنند.

انتظار می رود که تحویل این مرکز و مسجد جدید به مسلمانان در نوامبر 2019 میلادی انجام شود و علاوه بر آن نخستین ساختمان اسلامی در انگلیس خواهد بود که با سیستم انرژی خورشیدی فعالیت می کند.

این ساختمان جدید، پارکینگی به با گنجایش 80 خودرو و مساحتی ویژه توقف 140 دوچرخه دارد، همچنین این مرکز سالن های آموزشی و اتاق هایی برای برگزاری نشست خواهد داشت.

یادآور می شود که اسلام دومین دین بزرگ در انگلیس به شمار می آید و اولین مسجد در این کشور در سال 1860 در منطقه کاردیف ساخته شده است.جمعیت مسلمانان انگلیسی بیشتر مهاجرانی را تشکیل می دهد که در دهه های 1950 تا 1970 میلادی به انگلیس آمدند. در این کشور نزدیک به 600 مسجد احداث شده است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!