30 آذر آخرین فرصت بیمه محصولات پاییزی در خوزستان است


30 آذر آخرین فرصت بیمه محصولات پاییزی در خوزستان است

اهواز - ایرنا - مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان خوزستانی تا 30 آذرماه فرصت دارند محصولات پاییزی خود را در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی و طبیعی بیمه کنند.

محمد آلاله روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه ای در سراسر استان می توانند محصولات پاییزی خود را به صورت نقدی یا اقساط بیمه کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 120 هزار هکتار از محصولات پاییزی خوزستان بیمه شده است، گفت: سال زراعی 98-97 با توجه به بارندگی های زودهنگام پاییزی در خوزستان، بیمه محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، کلزا و چغندر قندر زودتر از معمول سال های قبل آغاز شد.
وی پیش بینی کرد بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان امسال به بالای 500 هزار هکتار برسد.
مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته حدود 532 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان در برابر حوادث طبیعی و غیرقابل پیش بینی بیمه شدند از کشاورزان خوزستان خواست تا پایان آذرماه نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

** تقسیط حق بیمه محصولات کشاورزی
مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند، می توانند آن را به صورت قسطی پرداخت کنند.
آلاله افزود: به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات خود، کشاورزان خوزستانی که امسال زمین های خود را زیرکشت پاییزه برده اند ولی توان پرداخت یکجای حق بیمه را ندارند می توانند حق بیمه خود را در 2 قسط مدت دار به صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان پرداخت کنند.
وی اظهار داشت: دولت 54 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند به صورت یارانه حق بیمه پرداخت می کند.
وی افزود: کشاورزان فقط 44 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت می کنند بنابراین بیمه محصولات به نفع کشاورزان است.

* تخفیف حق بیمه کشاورزی برای نخستین بار
مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که در سال های گذشته محصولات خود را بیمه کردند ولی خسارتی به آنان وارد نشد امسال برای نخستین بار مشمول تخفیف حق بیمه هستند.
وی افزود: کشاورزانی که در طول یک سال گذشته خسارتی به محصولات آنان وارد نشده مشمول 20 درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه، برای سال دوم 40 درصد و برای سال سوم 60 درصد تخفیف خواهند گرفت.
آلاله گفت: تخفیف در پرداخت حق بیمه منوط به عدم دریافت خسارت احتمالی در سال های گذشته خواهد بود.
کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیزاز کشاورزان استان خواست با توجه به اینکه تنها راه کمک دولت به کشاورزان خسارت دیده از طریق بیمه است محصولات پاییزی خود را در بیمه کنند.
بارندگی های شدید 10 روز پیش در شمال خوزستان بیش از سه هزار میلیارد ریال به کشاورزان خسارت زد و 270 هزار تن سبزی و صیفی را از بین برد.
در پاییز امسال حدود یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیرکشت خواهد رفت که از این میزان 520 هزار هکتار آن به گندم و جو (آبی و دیم) اختصاص دارد.
استان خوزستان با تولید سالانه 15.8 میلیون تن محصولات زراعی و باغی از سطح 1.2 میلیون هکتار، مقام نخست کشوری را به لحاظ کمیت و تنوع محصولات دارد.
تنوع اقلیمی خوزستان سبب شده بیش از 124 نوع محصول باغی و زراعی در استان تولید شود.
طبق برنامه قرار است با اجرای کامل طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری تا سال 1400، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به رقم 25 میلیون تن در سال برسد.
6065/3022

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...