پارک کوهستانی مشهد، بام خورشید


پارک کوهستانی مشهد، بام خورشید

اگر فکر می‌کنید که مشهد فقط یک شهر زیارتیست سخت در اشتباهید. شهر مشهد با توجه به زائرپذیر بودن امکانات تفریحی و رفاهی زیادی دارد که یکی از آن‌ها تبدیل کوهستان به پارک کوهستانی مشهد است.

پارک کوهستانی مشهد، بام خورشید
ستاره | سرویس گردشگری - پارک کوهستانی خورشید مشهد، که به بام مشهد نیز معروف است یکی از جاذبه‌های تفریحی و طبیعی شهر مشهد به حساب می‌آید. پارک کوهستانی مشهد، همانطور که از نامش پیداست، در ارتفاعات این شهر واقع شده و یک دید بسیار عالی از تمام شهر به بازدیدکنندگان می‌دهد.


موقعیت جغرافیایی پارک کوهستانی مشهد

بام مشهد در انتهای بلوار هاشمیه و در منطقه‌ی ۹ (کوهسر) شهر مشهد واقع شده است. این پارک کوهستانی از شمال به بلوار هاشمیه، از جنوب به حصار گلستان، از غرب به بلوار لادن و از شرق به روستای چهارچشمه می‌رسد.

امکانات پارک کوهستانی مشهد

یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این پارک با سایر فضا‌های سبز ایران، اجازه‌ی تردد خودرو در پارک است. با توجه به این امکان کودکان و کهنسالان نیز امکان استفاده از فضای خوش آب و هوای این پارک را بدست می‌آورند. تقریبا سه هزار خودرو امکان حضور همزمان در این پارک کوهستانی را دارند.
پارک کوهستانی مشهد، بام خورشید

این پارک تمام امکانات رفاهی یک پارک معمولی را داراست؛ از جمله باربکیو، آلاچیق، زمین بازی، بوفه، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و غیره. علاوه بر این‌ها زمین فوتبال، والیبال ساحلی زمین کبدی و امکانات ورزشی دیگری نیز در پارک خورشید مشهد احداث شده و پذیرای هرنوع سلیقه‌ای است. البته فراموش نکنید که مهم‌ترین ویژگی این پارک کوهستانی بودن آن است که برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و پیاده روی بسیار جذاب است. به طور کلی این پارک کوهستانی بسیار مورد توجه شهرداری مشهد بوده و از ساخت هیچگونه امکاناتی در آن دریغ نکرده‌اند.
پارک کوهستانی مشهد، بام خورشید
پارک کوهستانی مشهد، بام خورشید
پارک کوهستانی مشهد، بام خورشید
پارک کوهستانی مشهد، بام خورشید

بازدید از پارک کوهستانی مشهد

پارک کوهستانی مشهد از آنجا که در ارتفاع است، آب و هوای بسیار خوبی دارد. بازدید کنندگان معمولا در تابستان از خنکای کوهستان مشهد در این پارک لذت می‌برند. دقت کنید که این پارک تنها تا ساعت ۱۲ نیمه شب پذیرای گردشگران است.
اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید، مطالب زیر را از دست ندهید:
معرفی مراکز خرید مشهد نگاهی کوتاه به حرم امام رضا (ع) با جاذبه های گردشگری خراسان رضوی آشنا شویم.
همچنین اگر تا کنون از پارک کوهستانی مشهد دیدن کرده‌اید، نظرات و تجربیات خود را برای ما ارسال نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور