چگونه یک دستکش چرم با کیفیت بخریم؟


چگونه یک دستکش چرم با کیفیت بخریم؟

دست‌های شما در زمستان در معرض سرما و آسیب بیشتری هستند، به همین دلیل شما به یک جفت دستکش مناسب در این فصل نیاز دارید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پاییز و زمستان فصل انواع و اقسام دستکش‌ هاست. دستکش‌ های چرم هم از آن مدل‌‌هایی هستند که هم کاربردی هستند و هم شیک و آراسته. چند فاکتور مهم در تشخیص دستکش‌ های چرم با کیفیت و مناسب وجود دارد.

امروز می‌ خواهیم به شما بگوییم یک جفت دستکش چرم با کیفیت چه ویژگی‌ هایی دارد و چگونه تولید می‌شود.

چگونه یک دستکش چرم با کیفیت بخریم؟

شاید شما فکر کنید که دلیل قیمت بالای دستکش‌ های چرمی به خاطر گران بودن چرم است، ولی این تمام ماجرا نیست. هنگام تصمیم‌ گیری برای خرید دستکش چرم ، مهم است که کاربرد و سبک شخصی و سلیقه خود را در نظر بگیرید. اگر دستکش شما این معیارها را نداشته باشد ، صرف نظر از اینکه چه مقدار پولی را صرف خرید آن می‌کنید ، ارزشی نخواهد داشت. دستکش‌ های ارزان قیمت معمولا جنس زبر و سفتی دارند و دامنه حرکت شما را کاهش می‌دهند. از سوی دیگر، یک دستکش با کیفیت بسیار سبک و نرم است و لطیف است. روزمرگی در پوشش ، انسان را خسته می‌ کند شاید دوست داشته باشید کمی از رنگ مشکی فاصله گرفته و رنگ‌ هایی مثل قهوه‌ای و عسلی یا زرشکی و سبز را امتحان کنید.

چگونه یک دستکش چرم با کیفیت بخریم؟

مدل و الگوی دستکش چرم

یک سازنده دستکش چرم باید اندازه‌ های مختلف برای دستکش را در نظر داشته باشد. دستکش‌ های ارزان معمولا تک سایز هستند و شما انتخاب زیادی برای خرید نخواهید داشت. هر طرح از یک دستکش چرم باید در چند سایز تهیه شود. معمولا دستکش‌ ها در شش سایز مختلف تولید می‌شوند تا پاسخگوی تمام خریداران باشند. اندازه و بلندی پارچه دستکش بسیار مهم است اگر دستکش بلندتر از حد معمول باشد در قسمت آستین تا میخورد و ظاهر خوبی نخواهد داشت و اگر خیلی کوتاه باشد مچ دست شما از سرمای هوا در امان نخواهد بود.

چگونه یک دستکش چرم با کیفیت بخریم؟

نوع چرم دستکش

بعد از مشخص شدن الگوی دستکش نوبت به چرم به کار رفته در دوخت آن می‌رسد. همانطور که قبلا هم گفته‌ایم چرم با کیفیت سطح نرم و انعطاف پذیری دارد. دباغی و روش‌ های فرآوری چرم تاثیر زیادی در دوام و زیبایی محصولات چرمی دارند. اگر کار دباغی چرم به درستی انجام شده باشد و صنعتگر مهارت بالاتری در انجام این کار داشته باشد ، محصول نهایی نرم‌ تر و لطیف‌ تر و با دوام‌ تر خواهد بود. دوخت و برش دستکش چرم نیز باید به صورتی باشد که بتوانید انگشتان‌ تان را به راحتی حرکت دهید.

بعد از برش چرم نوبت به دوخت چرم می‌رسد. دستکش‌ های چرم غالبا به دو روش دوخته می‌شوند. دستکش‌ ها یا دست دوز هستند و یا با ماشین آلات صنعتی دوخته می‌شوند. همه دستکش‌ هایی که با ماشین دوخته شده‌اند هم در یک سطح از کیفیت نیستند. آستر دستکش را به خوبی بررسی کنید. اگر می‌ خواهید دستکش های شما بهترین دوست شما در روزهای سرد باشند باید آستر گرم و نرمی داشته باشند. پارچه‌ های پشمی برای دوخت لایه داخلی دستکش‌های چرم بسیار مناسب هستند. روی دستکش‌ های چرم معمولا سه خط زاویه‌دار دیده می‌شود. با وجود این خط‌ ها ظاهر دستکش‌های چرم از حالت یکنواختی خارج می‌شود. فقط هنگام خرید ، دقت داشته باشید که دوخت این خط ها ظریف و مرتب باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام