اعتراض گسترده دانشجویان خشمگین در آلبانی


اعتراض گسترده دانشجویان خشمگین در آلبانی

تهران - ایرنا - هزاران تن از دانشجویان آلبانیایی روز سه شنبه در اعتراض به شهریه های بالای تحصیلی تظاهرات کردند و هشدار دادند که در صورت بی توجهی به مطالباتشان، بر شدت اعتراضات خود خواهند افزود.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از تیرانا، معترضان با تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش آلبانی، خواستار کاهش شهریه های تحصیلی شدند و درخواست های دیگری را نیز مطرح کردند.
«ادی راما» نخست وزیر آلبانی ضمن درخواست از معترضان برای حفظ آرامش خود، طرح ایجاد پل ارتباطی با دولت را مطرح کرد. با این حال، معترضان پیشنهاد دولت برای مذاکره را قبول نکردند.
کاهش شهریه های تحصیلی به نصف میزان فعلی، تخصیص بودجه بیشتر برای امر آموزش و حضور پررنگ تر دانشجویان در محافل تصمیم گیری از جمله مطالبات معترضان بود.
افزایش شهریه ها، کیفیت پایین آموزش و نبود زیرساخت های کافی در دانشگاه های دولتی، دانشجویان آلبانی را خشمگین کرده است.
دانشجویان دانشگاه تیرانا از هفته گذشته حضور در کلاس های درس را تحریم کردند و این نوع حرکت اعتراضی، به دیگر دانشگاه های دولتی این کشور سرایت کرد.
بن بست کنونی در سیستم آموزش عالی آلبانی، نتیجه اصلاحات دولت این کشور در سال 2015 است. اکنون 40 دانشگاه شامل 16 دانشگاه دولتی و 24 دانشگاه خصوصی در سراسر آلبانی دایر است.
دانشگاه تیرانا، قدیمی ترین دانشگاه آلبانی است و با بیشترین مشکلات در بخش زیرساخت های فنی، کتابخانه ها، خوابگاه ها و سالن های مطالعه روبه رواست.
براساس ارقام جدید منتشر شده از سوی مرکز آمار آلبانی، اکنون بیشترین هزینه ها از بخش آموزش به خانواده ها تحمیل می شود.
انتظار می رود که اعتراض های دانشجویی تا زمان عملی شدن مطالبات معترضان از سوی دولت، ادامه یابد.
شبد**اروپام**9109**1010

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق