به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فریدون همتی در نشست شورای اداری استان هرمزگان با فعالین اقتصادی با بیان اینکه در سال 95 میزان صادرات غیرنفتی استان هرمزگان یک میلیارد و 100 میلیون دلار بود، عنوان کرد: با اقداماتی که در سال 96 صورت گرفت این رقم به بیش از دو میلیارد دلار رسید و در هشت ماهه نخست سال جاری نیز از یک میلیارد دلار صادرات عبور کرده ایم.

وی ادامه داد: استان هرمزگان توانسته در جذب منابع تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستایی رتبه نخست کشور را کسب کند.

استاندار هرمزگان با انتقاد از اینکه با نوسانات ارزی میل فعالین عرصه صیادی به صادرات آبزیان است و همین امر موجب شده تا مجبور به عرضه آبزیان یخ زده به بازار بندرعبا شویم، افزود: سال گذشته حدود 22 هزار شغل در هرمزگان ایجاد شد و برای سال جاری ایجاد 30 هزار شغل در هرمزگان هدف گذاری شده است.

همتی با بیان اینکه فاز اول بندر منطقه ویژه پارسیان به زودی آماده بهره برداری خواهد شد، تصریح کرد: متقاضیان جهت سرمایه گذاری در زمینه های پتروشیمی، فولاد و پودر آلومینا در این منطقه اعلام آمادگی داشته اند.

وی با بیان اینکه در منطقه شرق هرمزگان، توسعه سواحل مکران در حال پیگیری است، اظهار کرد: ایجاد پایانه صادرات نفت، پالایشگاه 350 هزار بشکه ای توسط بخش خصوصی، شهرک صنعتی دو هزار هکتاری، نیروگاه هزار و 400 مگاواتی سیریک و ایجاد منطقه آزاد در جاسک از جمله برنامه های در حال اجرا جهت توسعه سواحل مکران است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: در حوزه تامین آب کارهای خوبی در هرمزگان صورت گرفته و فاز نخست آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح می شود.

همتی اضافه کرد: فعالیت و رونق خوبی در استان هرمزگان وجود دارد و این استان پذیرای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی گفت: سفر دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دستاوردهای بسیار خوبی برای استان هرمزگان داشته و خواهد داشت.