مناقشه هوواوی مانع ادامه مذاکرات تجاری آمریکا و چین نیست


مناقشه هوواوی مانع ادامه مذاکرات تجاری آمریکا و چین نیست

تهران- ایرنا- خبرگزاری بلومبرگ از گفت وگوی تلفنی امروز(سه شنبه) مقامات ارشد تجاری چین و آمریکا خبر داد و نوشت، این گفت وگوها نشان می دهد که با وجود مناقشه دیپلماتیک دو کشور بر سر بازداشت مدیر مالی 'هوواوی'، مذاکرات تجاری طرفین ادامه دارد.

این خبرگزاری آمریکایی با استناد به بیانیه صادره از سوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، 'لیو هی'، معاون نخست وزیر چین، 'استیون منوچین'، وزیر خزانه داری و 'رابرت لایتیزر'، نماینده تجاری آمریکا صبح امروز(سه شنبه) درباره چارچوب زمانی و نقشه راه مذاکرات تجاری آینده تلفنی گفت وگو و تبادل نظر کردند.
به نوشته بلومبرگ، در حالی که بازداشت 'مینگ وانژو'، مدیر مالی شرکت چینی هوواوی، نگرانی ها درباره سرنوشت نامعلوم توافق دوجانبه آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه 20 در بوینس آیرس آرژانتین را تشدید کرده بود، تماس تلفنی مقامات دو کشور نشان داد که طرفین به امید توافق تجاری دیگر پس از پایان مهلت 90 روزه ای که طبق توافق 'دونالد ترامپ' و 'شی جین پینگ' در اول مارس 2019به پایان می رسد، این دو مقوله را از هم تفکیک کرده اند.
روسای جمهوری آمریکا و چین در بوینس آیرس با توقف 90 روزه تعرفه های گمرکی بر واردات چین در ازای خرید محصولات بیشتر از آمریکا موافقت کردند.
دولت کانادا، مدیر مالی هوواوی را به اتهام نقض تحریم ها، برای استرداد به آمریکا بازدداشت کرد.
چین ضمن اعلام این مطلب که دولت کانادا با تعلل در اعلام بازداشت مینگ به سفارت چین، توافقنامه دوجانبه را نقض کرد، سفرای کانادا و چین را برای اعتراض به این بازداشت احضار کرد.
آساق**1088**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم