درخواست 60 درصد مراجعه کنندگان به فرمانداری گنبد اشتغال است


درخواست 60 درصد مراجعه کنندگان به فرمانداری گنبد اشتغال است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار ویژه گنبدکاووس می گوید که از هر 10 مراجعه کننده به این فرمانداری دست کم 6 نفر /معادل 60 تا 70 درصد/ درخواست اشتغال دارند که نشان از اهمیت موضوع و ضرورت تلاش مضاعف مدیران برای تحقق این مطالبه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه در جلسه بررسی تعهد اشتغال شهرستان گنبد افزود: با ایجاد هر فرصت شغلی حداقل یک خانواده خوشحال و از گسست و فروپاشی آن جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه گنبدکاووس ظرفیت زیادی در بخش های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و گردشگری دارد، گفت: استفاده صحیح از این ظرفیت ها و نیز معرفی آن به افراد می تواند در ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان موثر باشد.
کریمی با تاکید بر ضرورت تلاش مضاعف و جدی مدیران برای تحقق تعهد 4012 نفری اشتغال گنبدکاووس در سال جاری اضافه کرد: تاکنون 2371 شغل معادل 59 درصد سهمیه پیش بینی شده در این شهرستان محقق شد.
وی به در حال اجرا بودن چند طرح بزرگ تولیدی در بخش کشاورزی گنبدکاووس اشاره و اضافه کرد: فقط در یک طرح با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی که قرار است 1860 میلیارد ریال آن از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت شود، چند صد فرصت شغلی مستقیم برای جوانان این شهرستان ایجاد می شود.
فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: سرمایه گذار این طرح همچنین دو طرح دیگر شامل احداث گلخانه و تولید مرغ مادر و تخمگذار نیز در دست اجرا دارد که برای آن نیز از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 800 میلیارد ریال تسهیلات پش بینی شده است.
کریمی گفت: گنبدکاووس و بخش کشاورزی آن ظرفیت خوبی برای کشت محصولات گلخانه ای دارد که تاکنون برای 120 هکتار ایجاد گلخانه پروانه تاسیس صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در چند ماه باقی مانده از سال و باتوجه به اینکه قرار است در روزهای آینده مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر ابلاغ شود، پیگیر پرونده های موجود در بانک ها برای دریافت تسهیلات باشند.
وی با اشاره به طرح احداث گلخانه تولید بذرهای هیبریدی خوجملی گنبدکاووس که دهه فجر سال گذشته عملیات اجرایی آن با مشارکت سرمایه گذار خارجی و یک شرکت ایرانی آغاز شد، گفت: این طرح به دلیل تحریم با عقب نشینی طرف خارجی مواجه شده که تا یک ماه آینده جواب و تکلیف نهایی آن مشخص می شود.
کریمی افزود: اگر شرکت خارجی انصراف دهد، یک سرمایه گذار داخلی که پیش تر اعلام آمادگی کرده جایگزین آن شده و با شرکت ایرانی دیگر مشترکا این طرح بزرگ را انجام می دهند.
به گزارش ایرنا، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: امسال با پرداخت 236 میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر برای 2371 نفر فرصت شغلی ایجاد شده که معادل 59 درصد تعهد اشتغال این شهرستان است.
عبدالحکیم سلاق افزود: بخش زیادی از پرونده های تشکل شده این بخش در بانک ها در انتظار ابلاغ مرحله دوم تسهیلات روستایی و عشایر برای پرداخت هستند که با تحقق آن تعهد اشتغال شهرستان گنبد نیز محقق می شود.
وی اضافه کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز با همکاری برخی ادارات و نهادها 655 پرونده با نیاز تسهیلاتی 65 میلیارد و 600 میلیون ریال تشکیل و به بانک های عامل معرفی شده که برای 241 پرونده آن نیز انعقاد قرارداد صورت گرفت.
سلاق گفت: امسال سهم تسهیلات مشاغل خانگی گنبدکاووس 30 میلیارد ریال بود که با توجه به پرونده های تشکیل شده 10 میلیارد ریال دیگر نیز اختصاص می یابد.
وی از آغاز پرداخت یارانه تسهیلات اشتغال به طرح های اجرا شده نیز خبر داد و اضافه کرد: این یارانه که چهار تا هشت درصد کارمزد تسهیلات می باشد، پس از بازدید از طرح و راستی آزمایی آن به حساب متقاضیان واریز می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/2729

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق