سازمان ملل برای کمک به یمن در 2019 به پنج میلیارد دلار نیاز دارد


سازمان ملل برای کمک به یمن در 2019 به پنج میلیارد دلار نیاز دارد

سازمان ملل متحد اعلام کرد برای تامین کمک‌های بشردوستانه برای 20 میلیون نفر مردم یمن در سال 2019 تلاش می‌کند پنج میلیارد دلار کمک کسب کند.

سازمان ملل برای کمک به یمن در 2019 به پنج میلیارد دلار نیاز دارد
به گزارش فانوس، سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد برای تامین کمک‌های بشردوستانه برای ۲۰ میلیون نفر مردم یمن در سال ۲۰۱۹ که ۷۰ درصد از جمعیت آن بر اثر جنگ به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، تلاش می‌کند پنج میلیارد دلار کمک کسب کند.

مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، در گفتگویی با رسانه‌ها ابراز تاسف کرد که هر سال این سازمان به یک میلیارد دلار کمک بیشتر نیاز دارد.

این مقام سازمان ملل افزود به ابتکار سوئد، سوئیس و سازمان ملل کنفرانس اعطاکنندگان کمک‌های بشردوستانه برای ۲۶ فوریه در ژنو برنامه‎ریزی شده است.

لوکوک، که اخیرا به یمن سفر کرده بود، ضمن ابراز امیدواری برای این که مذاکرات صلح کنونی میان طرف‌های درگیر در یمن زیر نظر سازمان ملل متحد در سوئد به نتیجه برسد، با ابراز تاسف اعلام کرد در صحنه‌های جنگ در یمن هر چند که خصومت‌ها کاهش یافته است، اما «ما متوقف شدن خصومت‌ها را مشاهده نمی‌کنیم.»

او بار دیگر ایجاد مانع در برابر ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن را محکوم و اعلام کرد به غیر از این کمک ها، یمن برای احیای اقتصاد خود که در حال سقوط است، به کمک نیاز دارد. وی همچنین تاکید کرد برای کمک‌های بشردوستانه «بندر حدیده حیاتی است» و این بندر موضوع بحث‌های شدیدی در سوئد است.

شایان ذکر است، همه تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ یمن با کارشکنی متجاوزان که از چهار سال پیش تاکنون ادامه دارد، به شکست منجر شده و این در حالی است که به گفته سازمان ملل اوضاع انسانی در یمن بسیار وخیم است و روز به روز نیز وخیم‌تر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد