سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات تهران تدوین شد


سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات تهران تدوین شد

تهران- ایرنا- رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات تهران با ارزیابی 38 شاخص در 4 گروه اصلی جمعیتی ، اجتماعی- اقتصادی، دسترسی فیزیکی، زیر ساخت های شهری و مخاطره زمین لرزه تدوین و در اختیار شهرداران مناطق قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احمد صادقی در دیدار با رجبعلی خسروآبادی شهردار منطقه 5 با بیان این مطلب افزود: برنامه کاهش خطرپذیری بلایا در محلات با تکیه بر نقشه مخاطرات محلات تهیه که بر اساس آن کمبودها و مشکلات هر محله به لحاظ رویارویی با حوادث و سوانح استخراج شده و طی کتابچه ای ویژه هر محله در دست تهیه است .
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های سازمان کاهش مخاطرات محلات است، افزود: شهرداران مناطق و نواحی با بهره گیری از اطلاعات این کتابچه به عنوان نقشه راه می توانند نسبت به کاهش مخاطرات محلات خود برنامه ریزی و اقدام کنند.
صادقی با بیان اینکه حبس اطلاعاتی نخواهیم داشت افزود: داده ها و اطلاعات تدوین شده در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در اختیار سازمان های تخصصی مدیریت بحران و شهرداران مناطق قرار خواهد گرفت.
جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: یک هزار و 700 ساختمان شهرداری تهران مورد ارزیابی قرار گرفته که ساختمان های مستقر در منطقه 5 از ایمنی بالایی برخوردار هستند.
صادقی گفت: طرح مدرسه آماده به منظور افزایش آمادگی دانش آموزان، اولیاء مدارس و خانواده ها تهیه شده که اگر مورد غفلت قرار بگیرد آسیب جدی در پی خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، شهردار منطقه 5 و هیات همراه ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران تهران با ساختار ترسیم شده برای مدیریت بحران در کشور و پایتخت تا سطح مناطق و نواحی آشنا شدند و در جریان مخاطرات محدوده غرب تهران قرار گرفتند.
شهردار منطقه 5 در این بازدید حساس سازی محلات و برگزاری مانورها و ایجاد آمادگی لازم در شهروندان هر منطقه را ضروری و با اهمیت عنوان کرد.
رجیعلی خسرو آبادی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سازمان مدیریت بحران شهر تهران باید به عنوان نقشه راهی برای شهرداران و مدیران مد نظر قرار گیرد، از اجرای طرح های مدیریت بحران در منطقه 5 استقبال کرد و تقویت ستادهای مدیریت بحران در مناطق را ضروری خواند.
تهرام/7243//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس