ایلام صاحب پلاتو می شود


ایلام صاحب پلاتو می شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: این استان با رایزنی های انجام گرفته برای نخستین بار صاحب پلاتو می شود.

عمران خودآموز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان تاکنون فاقد سالن نمایش (مکانی که گروه های نمایش در آن تمرین می کنند) بوده و در اعتبارهای امسال ساخت پلاتو برای نخستین بار پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: امسال از محل اعتبارهای عمرانی این اداره کل 2 میلیارد و 790 میلیون ریال اعتبار برای ایجاد پلاتو مصوب شده که عملیات اجرایی ساخت این مرکز در آینده نزدیک در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام آغاز می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام مجموع اعتبارهای مصوب این اداره کل از محل منابع استانی در سال جاری را 12 میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون 6 میلیارد و 900 میلیون ریال تخصیص یافته است.

*** جذب 34 میلیارد ریال اعتبار ملی برای ساخت تالار مرکزی ایلام
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: امسال علاوه بر اعتبارهای استانی 34 میلیارد ریال از محل امنابع ملی برای عملیات صدور پروانه و امور مقدماتی تالار مرکزی چند منظوره شهر ایلام جذب و در اختیار شهرداری ایلام قرار گرفته است.
به گفته خودآموز، همچنین تا پایان امسال هفت میلیارد ریال برای امور مشاوره ای این طرح مصوب و جذب خواهد شد.

*** تصویب پنج میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مجتمع های فرهنگی، هنری استان
وی به تعمیر و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر منابع استانی پنج میلیارد ریال نیز از محل اعتبارهای ملی برای تعمیر و تجهیز مجتمع های فرهنگی، هنری استان اختصاص خواهد یافت.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این اعتبار تا پایان سال مالی برای تعمیر و تجهیز مجتمع های فرهنگی، هنری استان هزینه خواهد شد.

*** جذب هفت میلیارد ریال برای احداث مجتمع چهار سالنه سینما امید در ایلام
خودآموز همچنین به طرح ساخت سینمای امید در این استان اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین شهرداری ایلام و موسسه سینما شهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت میلیارد ریال برای احداث مجتمع چهار سالنه (سینمای امید) اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این قرار است مبلغ یک میلیارد ریال برای تکمیل این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یابد.
خودآموز تاکید کرد: امسال در بخش نصب تجهیزات پخش دیجیتال فیلم نیز یک میلیارد ریال برای تجهیز سالن های آمفی تئاتر شهرستان های ایوان و آبدانان در نظر گرفته شده است.
7171/6119

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس